З монополією тютюнників потрібно боротися не держрегулюванням маржі, а запустивши АМКУ
За словами Агії Загребельської, такий спосіб боротьби з монопольним становищем компанії "Тедіс Україна" (саме так обґрунтовують свою ініціативу депутати) не дасть очікуваних результатів і буде шкідливим для економіки, передає LB.ua.
"Оптовикам встановлюють маржу не менш ніж 7%. А це означає, що заробіток "Тедіса" не зменшиться, а, навпаки, збільшиться, тому що сьогодні його маржа становить близько 4%", - зазначає ексчиновниця.
Ба більше, експерт не виключає, що "Тедіс" може залишитися єдиним оптовиком.
"Ця норма фактично забороняє перепродаж сигарет між оптовиками, а отже ланцюг перепродажу на ринку буде виглядати так: виробник - оптовик - роздріб. Цим єдиним оптовиком може залишитися «Тедіс», у якого можуть укотре змінитися власники, або місце монополіста може зайняти нова компанія, у якій маржа вже буде не 4%, а майже вдвічі більша", - вважає Загребельська.
Експерт припускає, що виробники можуть створювати власних оптових продавців, але і в такому випадку монопольне становище оптового ринку збережеться. За її словами, незалежно від форми монополії, в програші буде роздріб.
"Немає успішних світових прикладів, коли державне регулювання на заміну конкуренції приводило б до довгострокових позитивних результатів. Конкуренція на ринку не відновлюється за рахунок державного регулювання маржі приватного бізнесу", - заявляє Загребельська
На її думку, депутатам слід не займатися регулюванням ринків, а потрібно запустити Антимонопольний комітет.
"Якщо парламент буде боротися з кожною монополією державним регулюванням маржі, то через невеликий проміжок часу ми можемо взагалі знищити ринкову економіку", - резюмує Загребельська.
Нагадаємо, що зібраними у справі доказами доведено, що поведінка цих компаній була погодженою, а результатом співпраці з єдиним і спільним для всіх виробників дистриб’ютором на ринку первинного продажу сигарет стало створення і підтримання штучних бар’єрів, що перешкоджали виходу на ринок інших суб’єктів господарювання.