МАУ відійде половина рейсів "АероСвіту"
Про це розповіла виданню "КомерсантЪ-Украина" прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
Навесні 2013-го перевізник МАУ зможе виконувати рейси на 28 нових міжнародних напрямках, які зараз закріплені за її конкурентом. Серед них Копенгаген, Стокгольм, а також рейси з Тель-Авіва в Донецьк, Одесу, Дніпропетровськ, Харків, Львів та Сімферополь та інші міста.
"За всіма новими напрямкам ми будемо літати на умовах договору про код-шерінг з "АероСвітом", - пояснила Сацька.
Згідно з домовленістю компаній, "АероСвіт" залишиться маркетинговим перевізником на цих напрямках - тобто як і раніше зможе продавати квитки на рейси, які тепер будуть здійснювати МАУ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бориспіль зазнає збитків через "АероСвіт" та МАУ
У прес-службі "Аеросвіту" відмовилися коментувати це питання. А співвласник і співголова наглядової ради компанії Григорій Гуртовий пообіцяв розповісти подробиці співпраці з МАУ пізніше: "Це досить непросте питання, і його потрібно детально пояснити. Бо галасу навколо цього останнім часом багато, а точності - мало".
"АероСвіт" і МАУ, згідно з даними їх офіційних сайтів, зараз експлуатують 52 і 51 напрямок відповідно. Зокрема в період дії зимового розкладу перевізники виконують під спільними кодами рейси приблизно в 30 аеропортів Європи та Азії. У МАУ уточнили, що продають на сайті квитки приблизно за 15 код-шерінговими напрямками партнерів.
Також МАУ буде потрібно суттєво розширити флот і штат співробітників, і джерела видання не відкидають, що це також може бути зроблено за рахунок "АероСвіту".
"АероСвіту" не вижити без МАУ
Експерти погоджуються, що "АероСвіту" зараз вкрай необхідно партнерство з конкурентом: перевізник не може впоратися з фінансовими проблемами самостійно.
Відразу кілька співрозмовників в авіакомпаніях та джерел, близьких до лізингових компаній, говорять, що акціонери МАУ і "Аеросвіту" розглядають можливість передачі частини літаків "АероСвіту" в парк авіакомпанії-партнера.
"Це може бути сублізинг або" мокрий" лізинг з літаком і екіпажем "АероСвіту". Теоретично можливо і переоформлення літаків на МАУ, але про це треба домовлятися з лізингодавцем, а це досить складний процес", - говорить джерело, ознайомлене з планами компаній. Інше джерело додає, що деякі літаки "АероСвіту" зараз належать компаніям, афілійованим із співвласником авіакомпанії Ігорем Коломойським.
Джерело в МАУ не відкидає, що більша частина питань про подальшу спільну діяльність компаній може бути прийнята на зборах акціонерів МАУ, призначеному на ранок 31 грудня.