Минулий рік потішив українців впровадженням нових рейсів - як закордон, так і внутрішніх. Однією з основних причин збільшення пасажиропотоку було проведення в країні чемпіонату Євро-2012. Країна отримала нові аеропорти, чим дещо покращила наземні умови для авіакомпаній. Однак пасажиропотік під час Євро-2012 значною мірою зріс через чартерні авіарейси.
Попри бюрократичні складнощі, авіаперевізники сьогодні поповнюють парк літаків та очікують дозволів від Державіаслужби щодо нових регулярних маршрутів.
"Компанія надала більш ніж 20 заявок на виконання міжнародних рейсів з України. З них близько десяти з Києва. Після розгляду заявок Державіаслужбою, ми зможемо розповісти, які рейси будуть стартувати", - розповів у коментарі iPress.ua заступник генерального директора з продажів та маркетингу компанії Air Onix Євген Хайнацький.
Він не поділився конкретною інформацією щодо напрямків але сказав, що заявки подані "як на схід, так і на захід".
З 1 березня компанія розпочинає рейс Київ-Братіслава, який курсуватиме чотири рази в тиждень. Ціни: €299 з Києва та €379 з Сімферополя (через Київ) в обидва боки з урахуванням усіх зборів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Переліт закордон: лоукост в українських аеропортах
У квітні Air Onix отримає четверте судно – Boeing 737-400, що також дозволить компанії збільшити частоту вже чинних рейсів. Зокрема, на основному напрямку Сімферополь-Київ (Жуляни).
"З Сімферополя до Жулян зараз виконуються рейси двічі на день. Влітку при збільшенні пасажиропотоку, збільшимо частоту до 3-4 разів в день", - зазначив Євген Хайнацький, додавши, що почастішають рейси і на маршруті Львів-Сімферополь.
Конкурентом Air Onix в напрямку Сімферополя є "Візз Ейр Україна". Український лоукост чекає на два нових судна в цьому році, що, зокрема, дозволить збільшити частоту польотів одразу на кількох напрямках.
"Внутрішній рейс Київ-Сімферополь буде знову відкритий з початком літнього розкладу з частотою 3 рейси в тиждень, а влітку, в період високого попиту, кількість рейсів буде збільшено до 7 вильотів в тиждень", - розповіла iPress.ua менеджер з комерційної діяльності "Візз Ейр Україна" Наталія Артемова.
"Візз Ейр Україна" виконує сьогодні 17 маршрутів двома літаками. Фото: flickr.com
Крім того, з літнього розкладу (кінець березня) щоденними будуть рейси з Києва до Будапешта, до Мілану (Бергамо) та до Кутаїсі. А частота польотів з Києва до Дортмунда збільшиться до 6 рейсів у тиждень.
"Далі все залежатиме від розвитку ринку, змін умов і отримання нових призначень на маршрути", - зазначила Наталія Артемова.
Компанія подала 18 заявок на отримання дозволів на міжнародні рейси, зокрема до Тель-Авіва, Стамбула, Дубая, Вільнюса, Праги, Варшави, Ларнака, Неаполя, Салоніків, Москви, Санкт-Петербурга, Баку, Єревана, Мінська, Батумі. Частину цих рейсів раніше виконувала компанія "Аеросвіт", яка розпочала процедуру банкрутства.
Відповідь від держструктур "Візз Ейр Україна" очікує найближчим часом.
Порожні аеропорти
Перевізники поки що не змогли відчути значні покращення від нових аеропортів. Звісно, що зараз це кращі умови для пасажирів та авіакомпаній, проте вони й надалі залишаються надто дорогими для перевізників.
За словами представника "Візз Ейр Україна", обслуговування в аеропортах, з яких літають судна компанії - "Жуляни", "Львів", "Сімферополь" - значно дорожче, ніж в аеропортах Західної та Східної Європи.
Проблем з умовами в аеропортах немає, але більшість з них пустує, - "Візз Ейр"
"Якщо раніше ми говорили про відсутність інфраструктури, то зараз ця проблема вже неактуальна: були відкриті сучасні об'єкти під час підготовки до Євро-2012. Але сьогодні, на жаль, більша їх частина пустує, - розповідає Наталія Артемова, - Аеропорти знаходяться в держвласності, а тому ставки і збори регулюються державою. У свою чергу, це позбавляє керівників підприємств гнучкості і різних ринкових важелів для залучення нових перевізників".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кому вигідні проблеми "АероСвіту"?
Як стало відомо iPress.ua, один з нових літаків "Візз Ейр" може розмістити у Львові. Якщо вдасться досягти згоди з керівництвом летовища, то нових рейсів слід очікувати саме з львівського аеропорту. Із Західної України рейси привабливі, зокрема для заробітчан, тобто в західному напрямку. Сьогодні з цього аеропорту виконуються рейси до Дортмунда, Венеції та Мілана.
Крім того, щоб рейс був вигідним і конкурентним наземному транспортну, переліт повинен тривати близько двох годин. Відповідно, це будуть дальні маршрути.
"Також обговорювалася можливість запустити рейс зі Львова до Лондона. Цей маршрут виправдовує себе з Києва", - розповіло джерело видання.
Розвиток авіаперевезень в Україні стримується відсутністю угоди про "Відкрите небо" з країнами ЄС. Крім того, є угода між урядом України й іншими країнами Євросоюзу, яка чітко регулює кількість рейсів, перевізників і напрямки, що стримує розширення сітки польотів. Попри це авіаперевізники інвестують в український ринок з метою збільшити конкуренцію та кількість повітряних маршрутів. Для нових літаків необхідно знайти рейси і завантажити їх пасажирами.