Перші особи держави отримають новий кортеж за мільярд євро
У п'ятницю, 7 вересня, це питання було вкотре порушене на нараді у Міністерстві економічного розвитку та торгівлі, пише "Комерсант. Україна".
Прес-секретар управління справами Президента Віктор Хреков наголосив, що питання про розробку автомобілів для перших осіб опрацьовується за дорученням Віктора Януковича.
Хто саме буде курувати розробку урядових машин, поки невідомо. Співрозмовники припускають, що основними претендентами стануть саме ГАЗ і ЗІЛ, які раніше випускали автомобілі "Чайка" та "ЗІЛ" для радянської політичної еліти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці можуть остаточно втратити контроль над держзакупівлями
Головний редактор інтернет-порталу "П'яте колесо" Олег Богданов ставиться до вкладень в подібні розробки скептично: "За кордоном такий автомобіль коштує близько 500 тисяч рублів. Це гранична ціна. Я говорю про євро. Тепер один мільярд збираються витратити. Це виходить - за мільйон - два, за мільярд - дві тисячі. На ті гроші, які вони хочуть витратити, можна купити дві тисячі таких автомобілів".
Експерти оцінюють потенційний термін створення серії урядових авто в 5-10 років, та наголошують, що ці рамки реальні лише за умови, якщо грошей на проект вистачить.
Виробництво авто - можливість безшумно відмити гроші
За словами редактора журналу "Автосвіт" Леоніда Кочеткова, в іншому випадку проект спочатку запустять, а потім він кане в небуття.
"Мільярд євро - вартість розробки звичайної машини, скажімо, гольф-класу. Щоб розробити з нуля лімузин, який оснащений в кілька разів більшою кількістю всілякого обладнання та опцій, потрібні гроші набагато більші, ніж один млрд євро", - пояснив експерт та припустив, що це ще один проект, "в процесі якого можна використовувати бюджетні кошти у власних цілях".
Можливість розробки ЗІЛом президентського лімузина обговорювалася ще в 2010 році. Тоді відповідне доручення, передане керівництву московського заводу, підписав президент Дмитро Медведєв. Сприяння в розробці урядового автомобіля ЗІЛу пропонувало італійське дизайнерське бюро Pininfarina, але завод відмовився. Проект так і не був реалізований. Як пояснив голова управління справами Президента Володимир Кожин, ЗІЛ не надав ухвалених пропозицій.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міліція витратить на нові автомобілі 53 мільйони гривень
Ідею пересадити чиновників на російські автомобілі вперше почали обговорювати наприкінці 1990-х років за президента Бориса Єльцина.
За словами джерел видання, ідею знову почали активно обговорювати в профільних відомствах після того, як у квітні 2012 року президент Володимир Путін заявив, що "всі органи державної і муніципальної влади" "повинні вже якнайближчим часом" купувати винятково машини, вироблені на території Єдиного економічного простору, пише "Комерсант. Україна".