Дешевий шоколад Порошенка витісняє "Корону" та "Мілку" з українського ринку
Частка української дочки Kraft з продажу плиткового шоколаду (ТМ "Корона" і Milka) цьогоріч знизилася на 1,5 п п, заявив гендиректор "Крафт Фудз Україна" Тарас Лукачук, пише "КомерсантЪ-Украина".
"Дані коливаються протягом року. Можливо, за останній місяць наші позиції відновляться", - сподівається він. Скільки саме п п має Kraft на ринку плиткового шоколаду, в компанії не уточнюють.
Виробництво шоколаду займає близько 20% бізнесу компанії, річний оборот якої цьогоріч сягне близько 200 млн грн. Загалом "Крафт Фудз Україна" представлена в п'яти категоріях: кава (ТМ Jacobs, Carte Noire), шоколад, чіпси ("Люкс"), печиво ("Ведмедик Барні", Oreo, Tuc, Belvita), жувальна гумка та льодяники (Dirol, Halls). У всіх категоріях, крім жувальної гумки, Kraft займає позиції лідера.
Зазначимо, що частка Kraft на ринку плиткового шоколаду падає на тлі загального зниження попиту на шоколад в Україні. У 2012-му його споживання скоротиться на 13%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Порошенко повертає україномовні обгортки для цукерок
"Ми втратили частку через сильну конкуренцію в цій категорії. Окрім того, змінилися споживчі настрої: покупці все частіше віддають перевагу недорогій продукції та беруть участь у різноманітних цінових акціях. Не якість, а рекламні акції та знижки приваблюють споживачів", - пояснює Лукачук.
Основними конкурентами Kraft є компанії Roshen (ТМ Roshen, "Чайка" і "Оленка") і Nestle (ТМ "Світоч").
Згідно з даними агентства Pro-Consulting, минулоріч частки Kraft та Roshen на українському ринку плиткового шоколаду становили по 22,7%, Nestle - 12,8%. Однак ціни на шоколад у виробників суттєво відрізняються. Зокрема плитка шоколаду "Корона" без надбавок в роздрібних мережах коштує близько 8,4 грн, Milka - 10 грн. Вартість плитки шоколаду "Світоч" становить 9,1 грн. А ось шоколад Roshen продається за 7,9 грн, а "Чайка" і "Оленка" - за 6,9 грн.
Окрім того, в останні місяці в найбільших мережах стартувала акція, в рамках якої шоколад Roshen можна придбати за 5-6 грн. Заступник директора корпорації Roshen Костянтин Май відзначив, що ринкова частка його компанії за цей рік зросла: "Зростання поки що невелике - до 5%".