"Київстар" втрачає абонентів
Про це повідомив у звітності акціонер оператора "Київстар" - компанія VimpelСom, пише "КоммерсантЪ-Украина".
У компанії "Київстар" у III кварталі погіршилися практично всі показники. Середній місячний дохід з одного абонента (ARPU) впав на 2%, до 42,3 грн, Уперше за кілька років "Київстар" поступився за цим показником перше місце своєму конкуренту - "МТС-Україна", чий ARPU виріс на 3,25%, до 43,77 грн.
МТС обійшов "Київстар" і за операційною рентабельністю - його OIBDA margin становила 53,1% проти 51,2% EBITDA margin у "Київстару". Виручка "Київстару" зросла на 4%, до 3,6 млрд грн, тоді як темпи зростання конкурентів були вищими: 6,6% у МТС (до 2,66 млрд грн) і 6,8% в "Астеліту" (887 млн грн).
У компанії пояснюють погіршення результатів зміною маркетингової політики. Навесні "Київстар" розпочав масштабний перехід на пакетну схему надання послуг із включеним в абонплату трафіком, що призвело до відтоку абонентів і звинуваченнями з боку Антимонопольного комітету в завищенні тарифів. Ринкова частка оператора за кількістю абонентів за січень-вересень скоротилася з 46,2% за 44,8%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Операторам набивають ціну
"Погіршення цього показника у "Київстарі" свідчить про те, що абоненти сприймають компанію як оператор другої SIM-карти", - зазначив заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський
Становище "Київстару" погіршує й посилена конкуренція між операторами, вважає аналітик AC & M-Consulting Антон Погребинський.
До кінця року "Київстар" навряд чи зможе зупинити падіння основних показників, підсумували аналітики. Утім, в "Київстарі" вважають, що негативна тенденція, обумовлена зміною маркетингової стратегії, сповільнюється.
За даними "Київстару", в липні-вересні тарифами з пакетною моделлю користувалося 16,5 млн абонентів або 71% від всіх абонентів передплаченого зв'язку. "Зростання показників споживання основних послуг - голосової телефонії, мобільного інтернету - свідчить про те, що ARPU оператора зростатиме", - стверджує Вишлінський.
На думку експертів, компанія зможе відновити позиції тільки у наступному році.