У Європі продажі автомобілів впали майже на половину
Про це пише Handelsblatt.com.
Криза зачепила навіть стабільну Німеччину
У зв’язку з кризою, яка охопила країни Євросоюзу потерпають виробники автомобілів. Європейці з початку року стали купувати набагато менше автомобілів.
Загалом у рамках Євросоюзу падіння продажів за підсумками травня становить 8,7%. Хоча ще минулого року йшлося про зростання показників продажів за аналогічний період на 7,4%.
Падіння триває вже вісім місяців. Експерти ринку прогнозують, що за підсумками року падіння продажу машин у єврозоні може сягнути 8-10%. А на початку року прогнозувалось падіння на 4-5%.
Падіння продажів дійшло і до стабільної практично з усіх точок зору Німеччини. Тут цей показник становить 5% за результатами п’яти місяців від початку року.
Найбільше падіння продажів зафіксовано у Греції – 40%. Країна перебуває у глибокій борговій кризі і купівельна спроможність греків істотно знизилась.
У Франції та Італії продажі також впали на 17 та 19% відповідно.
П’ять європейських автовиробників можуть закрити свої заводи
Причиною такого падіння продажу автомобілів експерти з групи Cars-21, створеної Євросоюзом, називають вплив на ринки кризу євро та спад економіки на півдні Європи.
У групі зазначають, що сумарний обсяг зайвих виробничих потужностей в Європі сягає 30%.
"Загроза закриття нависла одразу над п’ятьма автозаводами. Найважче доводиться тим виробникам, які раніше робили ставку на масовий збут – Fiat, Opel, Peugeot, Citroen", - зазначив професор Штефан Братцель з Центру автопромисловості в німецькому Бергіш-Гладбахе.
Найбільше, за підсумками п’яти місяців, впали продажі у Renault – на майже 20%. Також сильно скоротились обсяги продажів Opel – на 16,5% та в Peugeot і Citroen – на 15%.
Через погіршення ситуації французькі автовиробники змушені просити допомоги в уряду.
Також заявляє про потребу допомоги від держави й італійський концерн Fiat, який за підсумками першого кварталу зазнав збитків на €273 млн та утримує позиції тільки за рахунок прибутків від володіння 60% Chrysler.
У п’ятницю концерну Fiat довелося скоротити інвестиції в європейський бізнес на €500 млн, а його голова Серджіо Маркіонне просить в Єврокомісії грошей на закриття своїх заводів і введення загороджувальних мит на автомобілі конкурентів з Азії, зокрема корейських автовиробників.
Професор Братцель додав, що уряди Франції та Італії навряд чи зможуть допомогти своїм виробникам грошима, тому що просто не мають коштів та перебувають під тиском кризи.
Нагадаємо, в Україні негативна динаміка обсягів продажу автомобілів за підсумками першого кварталу 2012 року спостерігається у 13 областях.