Українці "зірвалися із девальваційного ланцюга" і розмітають товари у магазинах
Про це йдеться у повідомленні Державного комітету статистики, пише "КомерсантЪ-Украина".
Товарообіг підприємств роздрібної торгівлі та ресторанного господарства України, згідно з підсумками I кварталу, зріс у порівнянних цінах на 13,4% порівняно з аналогічним періодом 2012 року (+15% до 2011 року).
У грошовому вираженні він становить 184,91 млрд грн. Максимальне зростання роздрібного товарообігу зафіксоване в трьох областях - Вінницькій (+16,5%), Запорізькій (+16,3%) і Луганській (+15,8%). Найменше зростання показали Київська (+9,5%), Дніпропетровська (+10,1%) та Івано-Франківська (+10,3%) області.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці розчаровуються у мережевому маркетингу та повертаються у магазини
Учасники ринку кажуть, що продажі в I кварталі показали несподівані для них темпи зростання. "У січні ми побачили непрогнозований сплеск продажів, який почав поступово знижуватися до кінця березня. Але підсумки кварталу все одно перевищили очікування учасників ринку", - зазначає генеральний директор мережі побутової техніки та електроніки "Технополіс" Сергій Цибульський.
За його словами, несподіване зростання показали продажі телевізорів, побутової техніки, а також смартфонів і планшетів. Тоді як по ноутбукам продажі навпаки були нижчими прогнозованих.
Продуктові мережі змогли збільшити роздрібний товарообіг лише за рахунок відкриття нових магазинів.
Збільшення українцями витрат пов'язане з відкладеним попитом, наголошують експерти.
"Тривалий час були негативні очікування у населення. Вони були спровоковані парламентськими виборами і девальваційними очікуваннями", - пояснює Цибульський.
Однак, за його словами, I квартал не є показовим для всього року.