Українцям не до смаку вітчизняні товари: частка продажу імпорту зростає
Згідно з даними Держстату, за підсумками 2012 року частка продажів вітчизняних товарів становила 58,9%, знизившись за попередній рік відразу на 3%. Вітчизняні виробники скорочують свою присутність як у сегменті продовольчих товарів (з 87,2% до 86,3%), так і непродовольчих (з 47,2% до 41,9%), пише "КоммерсантЪ-Украина".
Минулого року найбільш значне зниження спостерігалося у продажах українських текстильних товарів (з 42,7% до 34,2%), посуду (з 30,4% до 24,6%), макаронних виробів (з 79,3% до 75,5 %), а також міцних спиртних напоїв (з 87,1% до 83,9%).
Найбільша частка вітчизняної продукції - в сегменті хлібобулочної продукції (97,6%) і м'ясопродуктів (95,1%). Однак і тут спостерігається поступове зниження - на 0,9% і 1,5% відповідно. Найменша частка місцевої продукції - в сегменті взуття (2,8%), телекомунікаційного обладнання (4,7%) та комп'ютерної техніки (1,2%). Української продукції стало більше лише в сегментах консервів (на 0,9% - до 73,3%), тютюнових виробів (на 1% - до 94,9%), книг, газет і журналів (на 1 , 5% - до 89%).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці "зірвалися із девальваційного ланцюга" і розмітають товари у магазинах
"Зростання імпорту - наслідок стабільного курсу гривні. Завдяки прив'язці національної валюти до долара на тлі ослаблення інших валют імпорт збільшує свою присутність на українському ринку", - вважає аналітик Української аграрної асоціації Мар'ян Заблоцький. За підсумками минулого року обсяг імпорту товарів в Україну склав $84,6 млрд, майже досягши показника 2008 року ($85,56 млрд). "Без послаблення гривні вирішити цю проблему неможливо", - упевнений експерт.