В уряді взялися контролювати цінову політику мобільних операторів
Запити відправили приблизно 30 компаніям - найбільшим за розміром одержуваного доходу на різних ринках, уточнило високопоставлене джерело в НКРСІ. "Від більшості ми вже отримали відповідь", - стверджує чиновник.
У комісії кажуть, що зайнялися збором інформації за дорученням Кабінету міністрів. "В уряді, очевидно, стурбовані зростанням тарифів за останній час, а наші повноваження вже зараз дозволяють проводити такий моніторинг", - розповідає співрозмовник в НКРСІ, пише "КоммерсантЪ-Украина".
В ІнАУ побоюються, що дані потрібні регулятору для введення регулювання тарифів. У листі НКРСІ, зокрема, йдеться про "необхідність забезпечувати формування та реалізацію державної тарифної політики у сфері телекомунікацій і вдосконалювати нормативну та методологічну базу формування тарифів, що підлягають держрегулюванню".
Зараз НКРСІ має право встановлювати тарифи лише на послуги місцевої фіксованої телефонії. Однак восени минулого року регулятор підготував законопроект, що дає йому право погоджувати будь-які зміни в цінах операторів з великою ринковою часткою. Визначатимуть таких операторів також у НКРСІ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антимонопольний комітет дозволив підвищення цін на мобільні тарифи
Наприкінці грудня законопроект схвалила комісія і відправила на узгодження у відповідні відомства. За словами джерела в НКРСІ, з нормами документа поки не згодні в Мінекономрозвитку - там вважають, що вони суперечать оголошеному урядом курсу на дерегуляцію економіки.
Великі оператори, які й раніше одержували претензії Антимонопольного комітету (АМКУ) щодо необгрунтованості цін, не поспішають критикувати нову політику НКРСІ.
"Регулятор запевнив нас, що не збирається використовувати зібрані дані для регулювання тарифів, - розповідає директор з корпоративного управління і контролю "МТС-Україна" Олег Проживальський. - Навіть навпаки, пообіцяли допомогти з претензіями АМКУ".
Президент компанії "Київстар" Ігор Литовченко раніше висловлював упевненість, що НКРСІ зможе займатися питанням обґрунтованості тарифів більш професійно, ніж АМКУ.