Банкрутство "АероСвіту" схоже на аферу, - екс-нардеп
Про це у коментарі iPress.ua розповів iPress.ua колишній голова підкомітету з питань авіаційного транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку Борис Шиянов.
За його словами, банкрутство "АероСвіту" може бути організоване з метою списати борги, які компанія накопичувала впродовж останніх років - 4,7 млрд грн. При цьому, можна залишити собі авіапарк, який використовувався на правах оренди.
"Всі свої борги можна списати через банкрутство. А весь авіапарк – це власність офшорних компаній. Фактично матеріальна база залишається в їхніх руках", - зазначив Борис Шиянов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кому вигідні проблеми "АероСвіту"?
Таким чином, власники найбільшого авіаперевізника в Україні можуть залишити фінансові проблеми на компанії-банкруті. Тим часом продовжити авіаційний бізнес в іншій компанії.
"Чистим листком може бути не тільки МАУ, але будь-яка інша компанія, але в іншому варіанті компаньйонських відносин. Скажімо, основним пакетом володів Коломойський (Ігор Коломойський - власник групи "Приват", яка контролює "АероСвіт" - ред.), а зараз він ділитиме це з кимось", - каже Борис Шиянов.
За його словами, цілком ймовірно, що партнером Ігоря Коломойського стане хтось наближений до теперішньої влади.
Банкрутство як запланована акція
Колишній народний депутат висловив здивування з того, що така потужна компанія, як "АероСвіт", яка володіла найбільшою в Україні мережею авіарейсів, як внутрішніх, так і міжнародних, прямує до банкрутства.
"Те, що це робиться в публічній площині, говорить про те, що все домовлено давно. Сам механізм банкрутства і інші речі були розроблені за столом, проговорені і все абсолютно спокійно реалізовується", - сказав Борис Шиянов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розмови про ліквідацію "АероСвіту" передчасні, - аналітик ринку
Коментуючи ситуацію про те, чи міг Ігор Коломойський взяти під свій контроль компанію Міжнародні авіалінії України, яка сьогодні перебирає рейси "Аеросвіт", екс-нардеп зазначив: "Судячи з ведення бізнесу Коломойським, я не відкидаю такий варіант".
"Всі предпосилки того, що сталося з "Аеросвітом", хоча він був фактично монополістом, говорить про те, що це афера. Ніякого відношення вона до реального економічного стану компанії немає. Компанія, яка перевозила в Донецьк пасажирів за цінами 2600-2800 грн в економ-класі не може бути збитковою", - пояснив Борис Шиянов.
"Нереально з такими тарифами стати банкрутом. Кожний рейс приносив мінімум $10 тис чистого прибутку", - додав він.
Нагадаємо, Київський господарський суд розпочав провадження справи про банкрутство "АероСвіт" з ініціативи самого перевізника. Згідно з інформацією суду, загальна заборгованість компанії становить 4,2 млрд грн. Водночас вартість усіх активів авіаперевізника оцінюється у близько 1,5 млрд грн.
Компанія "Аеросвіт" володіла найбільшою мережею регулярних авіарейсів в Україні, виконуючи внутрішні та міжнародні рейси самостійно або спільно з партнерами за більш ніж 100 напрямами, а також чартерні перевезення. Серед них далекомагістральні рейси до Китаю, США, Канади, Індії, Шрі-Ланки та ін.
Головний акціонер компанії "АероСвіт" - "ПриватБанк", підконтрольний Ігорю Коломойському.