Ціни на іномарки до середини літа можуть підскочити на $1,5-3 тис
Задля захисту вітчизняного автопрому в Україні з 14 квітня урядом були введені спецмита на бензинові малолітражки, пише DW.de.
З березня до середини квітня, поки спецмита не набули чинності, в Україну було завезено на 300% більше нових автомобілів з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 літра, ніж зазвичай. Такі дані наводить Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів. А вже в травні обсяги поставок "наблизилися до нуля", каже голова асоціації Олег Назаренко.
Такий бойкот автодилери оголосили на знак незгоди з рішенням Міжвідомчої комісії з питань зовнішньої торгівлі про введення на три роки спецмит розміром від 6,5 до 13%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автоімпортери судяться з Азаровим через спецмито
"Ми хочемо захистити інтереси імпортерів і покупців. Якщо врахувати інші податки, то вартість автомобілів підскочить приблизно на 8-15,5%. Це суттєво, якщо взяти до уваги середню ціну такого авто - $19,7 тис", - зауважив Назаренко.
Поки що ціни на малолітражки в українських автосалонах підскочили лише на 3-5%. Директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький пояснив це тим, що на ринку зараз одночасно присутні автомобілі з цінами "до і після" введення спецмит: "Салони ще не розпродали свої "квітневі запаси" і, якщо продаватимуть нововвезені за новими цінами, їх ніхто не купуватиме".
За словами Омельницького, реальні ціни - а це приблизно на півтори-три тисячі доларів дорожче, ніж до запровадження спецмит - українці побачать уже всередині літа.
Обидва експерти не відкидають, що попит на малолітражки може значно впасти, й імпортерам доведеться переорієнтовувати свій бізнес на дизельні автомобілі або машини з об'ємом двигунів, на які спецмита не розповсюджуються.