Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Автоімпортери судяться з Азаровим через спецмито

Автоімпортери судяться з Азаровим через спецмито
Завод французького автовиробника Peugeot Citroen. Фото: AFP
Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів судиться із Кабінетом міністрів через впровадження спеціального мита на імпорт автомобілів.

11 квітня Окружний адміністративний суд Києва розпочав попереднє судове засідання щодо правомірності запровадження спеціального мита на імпорт автомобілів.

З критикою цих заходів, які мають набути чинності вже 13 квітня, раніше виступали Єврокомісія та СОТ.

Генеральний директор ініціатора позову - Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів - Олег Назаренко в інтерв'ю DW.de заявив, що поки навіть неможливо оскаржити рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про введення спецмита, бо його текст офіційно досі не опублікований.

"Спочатку ми домагатимемося в суді його публікації, а відтак оскаржуватимемо неправомірність самого рішення, яке суперечить законодавству України та правилам Світової організації торгівлі", - наголосив Назаренко.

Директор ВААІД нагадав, що зараз в Україні взагалі немає підприємств, які б виробляли українські автомобілі.

"В Україні не виробляють, а лише комплектують чеські "Skoda", корейські "Daewoo", "Hyundai", китайські "Chery" та інше. Це переважно застарілі моделі, які мають стандарт екологічності "Євро-2", тоді, як у ЄС вже діє "Євро-5". Ці моделі випускають без подушок безпеки, що вже заборонено в Європі", - пояснив Назаренко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іномарки не приїдуть

Директор Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ігор Бураковський також додав, що українців фактично змушують купувати дорожчі іномарки і що імпортні мита "фактично сплачує українське суспільство".

Експерт нагадав, що в ЄС підтримку автобудівельних компаній під час економічної кризи останніх років надавали на чітко визначених умовах: "У нас же є підтримка автопрому, але ніхто не пояснює, як вона його рятує, хто за це відповідає і який результат матиме держава і суспільство".

Натомість, урядовці стверджують, що запровадження мит необхідне для підтримки українського автопрому, який скніє під тиском імпортних машин.

Зокрема, прем'єр-міністр України Микола Азаров на своїй сторінці в Facebook назвав цей захід вимушеним та тимчасовим і пообіцяв його скасувати щойно "співвідношення національного продукту та імпорту нормалізується".

росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за "таємничу загадку" – Ендрю Міхта
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Проєкт
Проєкт "День із командою Королів" Betking Foundation серед фіналістів конкурсу "Партнерство заради сталого розвитку – 2025"