Автоімпортери судяться з Азаровим через спецмито
11 квітня Окружний адміністративний суд Києва розпочав попереднє судове засідання щодо правомірності запровадження спеціального мита на імпорт автомобілів.
З критикою цих заходів, які мають набути чинності вже 13 квітня, раніше виступали Єврокомісія та СОТ.
Генеральний директор ініціатора позову - Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів - Олег Назаренко в інтерв'ю DW.de заявив, що поки навіть неможливо оскаржити рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про введення спецмита, бо його текст офіційно досі не опублікований.
"Спочатку ми домагатимемося в суді його публікації, а відтак оскаржуватимемо неправомірність самого рішення, яке суперечить законодавству України та правилам Світової організації торгівлі", - наголосив Назаренко.
Директор ВААІД нагадав, що зараз в Україні взагалі немає підприємств, які б виробляли українські автомобілі.
"В Україні не виробляють, а лише комплектують чеські "Skoda", корейські "Daewoo", "Hyundai", китайські "Chery" та інше. Це переважно застарілі моделі, які мають стандарт екологічності "Євро-2", тоді, як у ЄС вже діє "Євро-5". Ці моделі випускають без подушок безпеки, що вже заборонено в Європі", - пояснив Назаренко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іномарки не приїдуть
Директор Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ігор Бураковський також додав, що українців фактично змушують купувати дорожчі іномарки і що імпортні мита "фактично сплачує українське суспільство".
Експерт нагадав, що в ЄС підтримку автобудівельних компаній під час економічної кризи останніх років надавали на чітко визначених умовах: "У нас же є підтримка автопрому, але ніхто не пояснює, як вона його рятує, хто за це відповідає і який результат матиме держава і суспільство".
Натомість, урядовці стверджують, що запровадження мит необхідне для підтримки українського автопрому, який скніє під тиском імпортних машин.
Зокрема, прем'єр-міністр України Микола Азаров на своїй сторінці в Facebook назвав цей захід вимушеним та тимчасовим і пообіцяв його скасувати щойно "співвідношення національного продукту та імпорту нормалізується".