Вода, схожа на земну, існувала у Сонячній системі ще до появи Землі

Фото: apnews.com
Французькі науковці дослідили хімічний склад метеорита, який старший за Землю, і виявили, що схожа на земну вода існувала в Сонячній системі ще до появи самої планети.

Дослідження опублікували у Nature, передає Science Alert.

Земля є єдиною відомою планетою нашої системи, де є життя і достатня кількість води у рідкому стані. Науковці намагаються зрозуміти, звідки та як вона з'явилась, і нове дослідження показує, що вода була в Сонячній системі ще до того, як Землі сформувалась.

Команда на чолі з геохіміком Жеромом Алеоном із Національного музею природознавства Франції досліджувала метеорит Єфремівка, який знайшли у Казахстані у 1962 році.

Річ у тім, що метеорити можуть бути своєрідною капсулою часу. Зорі народжуються з хмар газу та пилу, що стискаються під дією власної гравітації - цей процес називається колапсом протозоряної оболонки. Речовина у хмарі збігається в диск, який живить зірку, а речовина, яка залишилася після формування зорі, створює планети, астероїди, комети тощо. Багато цих об'єктів потрапляють на Землю та дозволяють вивчати формування Сонячної системи.

Метеорит Єфремівка має елементи, яким приблизно 4,57 мільярда років - зокрема кальцій і алюміній. Для порівняння: вважається, що Землі 4,54 мільярда років.

Щоб виміряти вміст води в метеориті, науковці дослідили співвідношення ізотопів водню у ньому. Вивчення мінералів та співвідношення ізотопів показали, що протягом перших 200 тисяч років існування нашої Сонячної системи, ще до утворення планетезималей, існували два великих газових резервуари. В одному з них містився сонячний газ, а в іншому - вода.

Вчені вважають, що вода виникла внаслідок припливу міжзоряного матеріалу, який потрапив у Сонячну систему під час колапсу протозоряної оболонки.

За своїм ізотопним складом вода з метеорита дуже схожа на воду Землі, тож, на думку дослідників, вода була присутня в Сонячній системі від самого її зародження, ще до формування Землі.

Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом