Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

5 уроків, які маркетологи повинні засвоїти з перемоги Обами

5 уроків, які маркетологи повинні засвоїти з перемоги Обами
Барак Обама. Фото: AFP
Сьогодні виборча кампанія Обами 2008 року розглядається як реальна демонстрація сили соціальних медіа. Кампанія з його переобрання чотири роки опісля була набагато складнішою. Кампанія-2008 уже увійшла до деяких підручників, а от уроки виборів-2012 є абсолютно новими.

Маркетологи всіх калібрів повинні уважно вивчити кампанію 2008 року. Можна не сумніватися, що вони уважно поглянуть на зусилля Обами щодо мобілізації його електорату цього року. Техноблог Mashable пропонує деякі з очевидних уроків тріумфу Обами.

1. Все вирішують статистичні дані, дурнику

Великі дані можуть мати свої недоліки, але ці вибори показують, що без них не можна обійтися. Журналіст New York Times Нейт Сілвер довів, що статистичні дані можуть повністю заперечити інстинкти і передбачення вчених експертів. Кампанія Обами довела те ж саме щодо передбачень маркетологів.

Як свідчать дослідження Time, кампанія Oбами спиралася на команду численних статистів, які зуміли визначити потрібні передвиборні кроки для відповідних типів виборців.

Після консолідації своєї бази даних в один мегафайл, команда провела потрібні заміри реакції електорату та зуміла зробити правильні висновки із результатів своїх тестувань. У статті говориться:

"Велика частина грошових коштів були зібрані через інтернет, у спосіб складної кампанії надсилання електронної пошти, коли десятки закликів щодо збору коштів з’являлися кожного дня. Тут знову першорядне значення мали збір та аналіз даних. Багато тих листів, відправлених прихильникам, були лише різновидами тестування, у них були різні сюжетні лінії, відправники і месиджі.

2. Реклама через Facebook працює

Є багато причин сумніватися у твердженнях Facebook про те, що рекламні блоки, такі як Sponsored Stories, є ефективними. Наприклад, ви можете отримати рекомендацію від "друга", якого ви насправді майже не знаєте. Для вас також може бути моторошним побачити рекламу, яка втручається у ваші дружні відносини. Але у кампанії Обами 2012 року Facebook спрацював.

Time деталізує, як кампанія Oбами використала Facebook, щоб у масовому масштабі "відторити зусилля організаторів, які ходили від порогу до порогу". Під час останніх тижнів передвиборчої кампанії прихильники Обами отримували фотографії своїх друзів у штатах, які не визначились. Потім їх просили натиснути кнопку, щоб закликати виборців у свінг-штатах зареєструватися для голосування, проголосувати попередньо або обов’язково завітати на виборчі дільниці. Статисти виявили, що ця тактика спрацювала на 20% "в значній мірі тому, що повідомлення надійшло від когось, кого вони знали".

3. Навіть усі гроші світу не можуть подолати погану рекламу

Super PAC на підтримку Мітта Ромні викинув мільйони доларів на невизначені штати, щоб переконати виборців, які голосували за Обаму, що демократи будуть діяти проти їх власних інтересів. Однак, як доводить Слейт, багато з цих тез були грубо виписані та ображали гідність виборців, на яких вони були розраховані.

Наприклад, одне рекламне оголошення було спрямоване проти сенатора-демократа Шеррода Брауна від штату Огайо. У ньому "Браун зображався як божевільний, що сидів за столом із чашкою кави "Я люблю податки", штампуючи документи з логотипом кампанії Обами. Хоча цю рекламу безперервно крутили у штаті, Браун все одно випередив суперника на 5%.

На додаток до того, що вони покладалися на найбільш ліниві політичні кліше, політична реклама від Super PAC (наприклад чашка "Я люблю податки", хто їх насправді любить?) часто була настільки прозорою у своїх мотивах, що виявилась неефективною. Або, наприклад, реклама від Карла Роува із American Crossroads, у якій 40-літня біла жінка зітхала за кухонним столом з приводу того, наскільки неефективним виявився Обама.

І навпаки реклама від Super PAC, спрямована проти Ромні, була більш ефективною, оскільки у ній героями були справжні прості робочі (або більш переконливі версії простих робочих), що були незадоволені через звільнення, яке стало результатом роботи Ромні у Bain Capital.

Який з цих роликів ви вважаєте більш ефективним? Яке з них видається більш справжнім і переконливим?

4. Соціальні медіа - всього лише один інструмент із арсеналу

Кампанія Обами 2008 року отримала першість у багатьох номінаціях соціальних медіа: Перше використання Twitter кандидатом в президенти; Перше використання текстового повідомлення і т. д. Але у 2012 році це перестало бути модним: стати першим у використанні конкретної соціальної платформи чи додатку.

За чотири роки соціальні медіа дозріли до межі, за якою вони перетворилися на ще один черговий медійний засіб. У цій кампанії Facebook був лише альтернативою або доповненням до намагань достукатися до виборців через електронну пошту або телевізор. Замість того, щоб вивчати соціальні медіа заради новизни, команда Обами уважно вивчала дані, а потім визначала, куди витратити свої гроші.

Як розповів Time один спеціаліст із обробки даних в команді Обами: "Чому ми поставили Барака Обаму на Reddit? Тому що безліч цільових груп наших виборців була на Reddit".

5. Справа у демографії, дурнику

Минув день або два після виборів, як сформувалася популярна думка про вибори 2012 року: Республіканська партія поступилася, зосередившись виключно на здобутті прихильності білих чоловіків. Проте, ми знаємо, що Джордж Буш-старший виграв у 1988 році з перевагою 426-111 у Майкла Дукакіса, зібравши 60% голосів тих самих білих виборців. Ромні отримав 59% голосів білих, але за 24 роки країна настільки змінилася демографічно, що Ромні цілком поступився за голосами виборців.

При розробці наступних кампаній маркетологам доцільно було б прислухатися до зауваження стратега Республіканської партії Чака Уоррена, який сказав: "Відверто кажучи, ми трохи не розуміємо сьогоднішнього укладу американського суспільства".

Оригінал: Mashable.com

Переклад: iPress.ua

Боротьба з ППО супротивника  по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Боротьба з ППО супротивника по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і "путінський Распутін" залізли у вітальню США – Джулія Девіс
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас