RSS
ВІДПОЧИНОК НОВИНИ

Порядок у думках: як зберегти здатність фокусуватися в інформаційну епоху

Сучасні технології постійно атакують наш мозок, закидуючи його великою кількістю інформації. Хтось вірить, що багатозадачність можлива, однак більшість вчених вважають, що такий режим спілкування зовсім не йде нам на користь.
Порядок у думках: як зберегти здатність фокусуватися в інформаційну епоху Фото: lady.tochka.net

Питання в тому, як захиститися від цього та не перетворитися в інформаційного аскета. На ці питання у своїй книзі ("The Organized Mind: Thinking Straight in the Age of Information Overload")відповідає нейробіолог, музикант та письменник Деніал Левитин з університету Макгіла.

Ми дійсно живемо в епоху, коли світ перевантажений інформацією. За оцінками Google, людство виробило вже більш 300 ексабайтів інформації (300 із 18 нулями). Усього лише 4 роки тому кількість існуючої інформації оцінювалася у 30 ексабайтів. Виходить, за останні декілька років ми виробили більше інформації, ніж за всю історію людства. Кожного дня нам доводиться обробляти в 5 разів більше даних, аніж 25-30 років тому. Це усе одно, що читати від початку до кінця 175 газет на день! Інформаційне перевантаження – це реальність. Це невідповідність між інформацією, що виробляється та нашою здатністю її обробляти.

Нам здається, що ми робимо багато справ одночасно, але насправді це велика омана. Коли люди думають, що зайняті багатьма справами водночас – вони насправді дуже швидко переключаються з однієї задачі на іншу. Перемикаючи увагу, мозок глюкозу, яка потрібна для зберігання концентрації. У зв’язку з чим, ми майже одразу почуваємо себе втомленими, бо вичерпуємо поживні елементи. Це ставить під загрозу якість розумової та фізичної роботи.

Кожне нове завдання провокує викид допаміна, гормону, який відповідає за "винагороду". Таким чином, людина отримує задоволення від перемикання та впадає у залежність від нього.

"Не хочу нічого вирішувати" - серйозний сигнал від мозку. Відповісти на повідомлення зараз або потім? Як на нього відповісти? Де зберегти? Ці всі неважливі рішення вимагають стільки ж енергії, як і важливі. На рішення якого кольору взяти ручку та на рішення укладати договір із компанією, витрачаються однакові ресурси.

Але, не дивлячись на це, є певні способи, щоб трошки розвантажити мозок та отримувати задоволення.

  1. Розбийте роботу на цикли. На роботі вас все більше завантажують дзвінками, листами, дорученнями? Спробуйте зробити 15-хвилинні перерви кожну годину або дві. Можна прогулятися, подихати свіжим повітрям. Тоді повернувшись, ви зможете працювати ефективніше. Дослідження показують, що перевантаження знижують ефективність – на роботу, що займає 20 хвилин, втомлені співробітники витрачають годину.
  2. Змінюйте режим концентрації. Перерви тісно пов’язані із двома режимами уваги, в яких може працювати мозок. Перший – режим концентрації, другий – режим "блукання". Останній активізується за читанням літератури, переглядом витворів мистецтва, прогулянках та денному сні. 15 хвилин у такому режимі дозволяють "перезавантажити" мозок та відчути себе краще. Треба змушувати себе переходити у режим "блукання", відмикатися від інтернету та електронної пошти.
  3. Вирішуйте важливі справи зранку. Був такий експеримент: людей запросили в лабораторію взяти участь в опитуванні. Але спочатку їх закидали запитаннями: якого кольору хочете ручку? Чорну чи синю? Ви хочете кави? Дві ложки цукру чи три? З молоком чи без? А після цього роздали питання, де ставилися дійсно важливі філософські проблеми. Більшість людей не могли виконати завдання, бо вже втомилися від вирішення маленьких питань, їм потрібна була перерва. Висновок експерименту – важливі завдання слід вирішувати на початку дня.
  4. Створюйте "розширювачі" мозку. "Розширювачі" - це все, що переносить наші справи з мозку в інше місце -  календарі, блокноти, списки справ. Наприклад, якщо ви слухаєте прогноз погоди, а там кажуть, що завтра буде дощ, то не треба запам’ятовувати цю інформацію, достатньо покласти до сумки парасольку, щоб не перевантажувати мозок на наступний день.
  5. Живіть моментом. На роботі ми часто думаємо про те, що зробити вдома, а вдома згадуємо, що повинні зробити на роботі. Якщо знаходитися думками в іншому місті, то отримуєш набагато менше задоволення від життя. Коли ви спілкуєтеся з людиною, уявляйте, що це єдина людина на Землі та приділяйте їй більше уваги.
  6. Не перестарайтеся. Важлива річ у гонитві за ефективністю - не витратити занадто багато часу на упорядкування свого життя. Якщо вам здається, що ви і так швидко з усім справляєтеся, то не варто витрачати час.

За матеріалами theoryandpractice.ru

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

17 02 2015 15:03
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ