Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Іспанія українськими очима

Мирослава Ульяніна
Іспанія українськими очима
Фото: Мирослава Ульяніна для iPress.ua
Усе почалося з Іспанії. Осінь минулого року, міжнародний пленер у місті Гранада. І українські художники. Хто відвідував Іспанію, той знає: країна одразу підкуповлює столітньою культурою, напоює п'янкою сангрією і назавжди лишається у серці як країна, куди хочеться повертатися.

Якщо таке враження складається у пересічного туриста, то з людьми мистецтва все складніше. "Тонка душевна організація" грає злий жарт із ними. З першого ковтка іспанського повіртя вони п'яніють і ніяк не можуть прийти до тями. З першого погляду на іспанську природу їхній світ перевертається від свіжих соковитих барв. З першої прогулянки іспанськими містами у них голова іде обертом від архітектури, де креативність межує з академічними формами. 

Коли на пленер восени 2013 року приїхали українські художники, вони одразу взялися за пензлі. Говорити про свої враження було нереально. А от вихлюпувати їх на полотно - простіше. Робота на природі неподалік Гранади не зупинялася. Хотілося висловити якнайбільше, хотілося поділитися найсокровеннішим.

Вдалося? Вдалося!

Здавалося, митці заспокоїлися. Виставили полотна в іспанському місті Малага. Почули відгуки. Закрили гештальт. Аж ні. Наприкінці поїздки вони зайшли в Музей Прадо. І пропали. Звісно, картини Веласкеса і Гойї вони добре знали до цього. Бачили їхні репродукції. Аналізували і надихалися. Але тут, в музеї... Коли на кількох квадратних метрах стільки оригінальних шедеврів. Коли іспанські, давно обожнювані картини - за метр. Коли враження від полотен Веласкеса і Гойї резонують із враженняии від проведеного пленеру... Як тут не втратити голову?! 

Олексій Аполлонов, Матвій Вайсберг, Олексій Малих, Олена Придувалова, Сергій Савченко й Олександр Сухоліт уже тоді, коли сідали на літак, точно знали, з чого почнеться їхнє прибуття в Україну. Вони розбредуться у свої майстерні, візьмуть заґрунтовані полотна, фарби - і почнуть писати. Свої враження. Цього разу не від Іспанії. А від її художніх титанів. 

Так і народився живописний проект "Великі іспанці очима українських художників". Він зараз експонується в галереї "Триптих АРТ" і дивує, як на мене, неочікуваними алюзіями сучасних картин на класичні. Спільна в них - лише назва. Все інше - авторське бачення. Воно, як відомо, суб'єктивне. А отже, має право на життя. 

Мирослава Ульяніна

журналіст каналу "1+1", ведуча, блогер

Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
"Економічна Ялта". План США щодо росії загострює конфлікт з Європою – Wall Street Journal
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер