Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Оргія на Щекавиці. Українське життєлюбство проти російської некрофілії

Дмитро Редько
Оргія на Щекавиці. Українське життєлюбство проти російської некрофілії
Дві абсолютно різні колективні реакції на схожі за апокаліптичністю події – призов на війну в росії та загроза ядерних ударів по Україні – дуже яскраво висвітлили, наскільки страшенно далекі українці від росіян. В українському менталітеті (йдеться про всіх українців, будь-якого етнічного походження) немає місця російській гугнявій і запійній зневірі.

І чоловіки, і жінки з росії видаються якимись несправжніми, немов вони не живі люди, а механічні ляльки, які, навіть через екран телевізора чи комп'ютерний монітор, смердять целофановим кульком із супермаркету чи пінопластом. Росіяни і рухаються, як заводні, і розмовляють, ніби за написаним не ними текстом, і дивляться на світ очима напівдохлої риби.

Українець зустрічає біду зубоскальством, сміється з біди, б'ється з бідою – і біда відступає. Наш сміх не завжди веселий, іноді це сміх люті та болю. Це дуже точно помітили творці, напевно, найкультовішого та найукраїнськішого кінофільму "Пропала грамота". У фільмі є епізод, коли козак Василь каже: "Е-е, то ти весь у смутку, козаче. З таким битися не годиться, вибач". А інший козак Андрій відповідає йому: "Мабуть, гарний ти чоловік, коли розумієш – як козак співає, то душа його плаче". Це дуже по-українські і про Україну, до мурашок на шкірі про нас і наш національний характер. Чим сильніший внутрішній душевний біль, тим більша показна веселість і зневага до можливої ​​смерті.

Флеш-моб "Оргія на Щекавиці" - не про оргію, не про алкоголь і безладні статеві зв'язки у мить кінця світу, не пушкінський "Бенкет під час чуми", де перелякані мором люди намагаються пережити смерть, закрившись від світу.

Гора Щекавиця у Києві відома не лише як місце смерті літописного князя Олега "від коня свого", а й як поховання померлих від епідемії чуми у 1770 році. Щось давнє, язичницьке, споконвічне прокидається в нас щоразу, коли ми йдемо на місце смерті, щоб радіти життю та любові. Термін "оргія" не тотожний груповому сексу, початковий зміст оргії – об'єднання людей, досягнення морального очищення, звільнення соціальних обмежень і поділів, через колективну участь у обрядах.

Ми не маємо можливості запобігти ядерному удару по Україні і ми розуміємо, що можемо загинути. Але навіть в останню годину ми не здамося і зневажливо сміятимемося смерті в обличчя. Заклик до "оргії" – це заклик до життя, до радості, на щастя та світ, нехай і в гротескній формі.

Саме тому жарт народився та розповсюдився у соціальних мережах. Десятки постів: про введення опції еОргія в "Дію", про те, що в Галичині таки спочатку проведуть молебень та дегустацію наливок, про запис у чергу через кума… І це чудово, це свідчить про те, що навіть на восьмому місяці кривавої війни ми не втратили здатність жартувати про себе і про нас, що ми не боїмося навіть найстрашніших загроз, що наше прагнення вільного життя нікому і ніколи не придушити.

Знаменита фраза "у Радянському Союзі сексу немає" була правдою. У СРСР справді не було сексу, у тому його розумінні, яке вкладає у нього людина вільного світу. Секс а-ля СРСР або його "спадкоємиці" росії полягає у голій фізіології, у тваринному розмноженні, у виконанні демографічного обов'язку перед батьківщиною та партією. Або ж використовується як метод загроз та придушення, як покарання непокірних.

Для вільного суспільства все, що пов'язане із сексом, є нормальним, анітрохи не ганебним та важливим елементом повсякденного життя. Секс – це весело, здорово та несоромно. І, що особливо важливо, сексуальна свобода є частиною не лише великої людської свободи, за яку ми боремося із ворогом. Це ще й елемент мирного життя, яке нам дороге, яке ми пам'ятаємо і до якого готові повернутися, як тільки переможемо.

Підсумком виходить протиставлення життя та смерті, фестивалю кохання та ядерного вибуху, українців та росіян. Ми здатні відшукати радість навіть у найважчу, в останню життєву мить. Вони, росіяни, навіть посеред доброго, примудряються вимазати стіни фекаліями, закидати сміттям усе навколо і перетворити живе на мертве. Вся наша війна з Росією є своєрідною оргією, у її істинному розумінні як часу свободи, боротьби світла, радості та щастя проти некрофілії, культу смерті та вбивства. Переможемо, інакше й бути не може.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян