Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Які "сюрпризи" від банків та фінустанов можливі в період карантину

Які "сюрпризи" від банків та фінустанов можливі в період карантину
Фото: з вільних джерел
Згідно даних Кабміну, через карантин втратили роботу майже 2 млн людей. До того ж є ті, хто став отримувати значно меншу заробітну плату.

У людей з’явилася потреба частіше звертатися до фінансових установ чи банків за одержанням кредитів.

Проте не всі фінустанови є сумлінними. Так, нещодавно Ольга Лобайчук, начальниця управління захисту прав споживачів фінансових послуг Нацбанку України, закликала українців не вірити рекламі, в якій йдеться про кредити "під 0%". Мовляв, фінансові установи не роздають гроші просто так. Потрібно уважно читати договори позики, щоб уникнути згоди із скритою комісією або ж зависокою процентною ставкою із другого тижня користування кредитом. "Ви здивуєтеся, в зверненнях громадян ми зустрічали максимальну ставку по кредиту посилання - 1 702% річних", - зазначила Лобайчук.

І це не єдина проблема. Під час карантину права споживачів фінансових послуг часто порушувались. Так, у березні НБУ отримав 217 звернень і  886 дзвінків на гарячу лінію від громадян, які залишились невдоволені якістю отриманих послуг.

  • На дефіцит готівкової валюти в касах банків поскаржилися 85 українців (39%), дзвінків на гарячу лінію з цього питання зателефонували 484 людини (майже 55%).

  • Проблеми з оформленням кредитних канікул під час карантину виникли у майже 350 осіб - 89 з них написали письмову заяву (41%), 258 (29%) - подзвонили на гарячу лінію. 

  • З питань роботи платіжних карток і онлайн-операцій Нацбанк отримав 14 (6,5%) письмових заяв та 45 (5%) дзвінків на гарячу лінію.

Припускаємо, що заяв могло бути й більше, якби люди знали, куди треба звертатися, щоб захищати свої права. Наприкінці серпня планується пілотний запуск IT-платформи "ФінСкарга", яка має трохи розвантажити управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ. Це - перша незалежна платформа медіації для розв’язання спірних питань між споживачами та надавачами фінансових послуг. На платформі споживачі зможуть безкоштовно врегульовувати скарги фінансового характеру без потреби звернення до регулятора чи суду. Проєкт фінансується USAID в рамках програми "Трансформація фінансового сектору".

Проте скаржитися - це крайній захід. Перш за все, людям необхідно підвищувати рівень власної фінансової грамотності. І почати слід з того, щоб привчити себе уважно читати договори та, за потреби, консультуватися з юристами, перш ніж підписувати будь-які документи для оформлення позики.

Наталія Михайлова

 
Просування росіян на півдні призупинено. На Курщині вони продовжують зазнавати втрат – Ендрю Таннер
Просування росіян на півдні призупинено. На Курщині вони продовжують зазнавати втрат – Ендрю Таннер
Нові факти про Тулсі Ґаббард. російська маріонетка на 100 відсотків – The Independent
Нові факти про Тулсі Ґаббард. російська маріонетка на 100 відсотків – The Independent
Третя світова війна? Допоможемо тим, хто її стримує – Тімоті Снайдер
Третя світова війна? Допоможемо тим, хто її стримує – Тімоті Снайдер
Після 1000 днів війни. Що чекає на Україну далі?
Після 1000 днів війни. Що чекає на Україну далі?
"Досить брехати. Перемоги не видно". росіяни вже починають говорити, що програли війну – С. Фредерік Старр
Про катастрофічну для росіян контратаку в Курській області. Та про провал українського фронту біля Великої Новосілки – Дональд Гілл
Про катастрофічну для росіян контратаку в Курській області. Та про провал українського фронту біля Великої Новосілки – Дональд Гілл
Україні дозволили обмежено бити по росії західною зброєю. Тим часом спільники путіна лякають всіх ядерною війною – Філліпс О'Брайен
Україні дозволили обмежено бити по росії західною зброєю. Тим часом спільники путіна лякають всіх ядерною війною – Філліпс О'Брайен
Полювання на
Полювання на "Червоний Жовтень". Вплив військової фантастики на майбутні війни – Мік Раян