Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Airbus підкорює японські авіалінії

Airbus підкорює японські авіалінії
Фото: AFP
Японські авіалінії десятиліттями дотримувалися негласного закону, замовляючи літаки лише у Boeing. Тож нинішнє мільярдне замовлення Japan Airlines в Airbus стало сенсацією в авіаційній галузі.

Літакобудівний концерн Airbus може святкувати переможний вихід на японський ринок, повідомляє інформаційне агентство dpa.

Дочірня компанія EADS вперше отримала від Japan Airlines мільярдне замовлення: концерн має доставити японським клієнтам 31 літак А350 до 2019 року. Загальна вартість угоди - 9,5 мільярда доларів (близько семи мільярдів євро).

Крім того, японська авіакомпанія залишила відкритою опцію дозамовлення ще 25 літаків. Таким чином, для європейського літакобудівника відкривається доволі прибутковий новий ринок збуту. "Це величезна перемога для Airbus та велика втрата для Boeing", - наголосив авіаційний аналітик Скотт Гамільтон.

Повідомлення про угоду стало справжньою сенсацією, адже японські авіаперевізники Japan Airlines та All Nipon Airways упродовж десятиліть були постійним клієнтом Boeing. Наприкінці минулого року в їхньому розпорядженні було 409 машин Boeing та лише 43 літаки Airbus.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Airbus "обскакав" Boeing за кількістю контрактів у перший день авіасалону "Ле-Бурже"

"Це пояснювалося радше політикою, ніж економічними підрахунками авіаліній", - прокоментував таку ситуацію у розмові з dpa авіаційний експерт Шукор Юсоф з рейтингового агентства Standard & Poor's.

Японські концерни на кшталт Mitsubishi Heavy Industries та Kawasaki Heavy Industries брали активну участь в розробці Boeing 787 Dreamliner. Тож, на думку аналітиків, досі в Японії був присутній інтерес з боку держави в закупівлі авіалініями саме американських літаків.

Дійсно, саме Japan Airlines та All Nipon Airways стали 2011 року першими покупцями Boeing 787 – попри трирічне запізнення доставки. В результаті такої політики саме японські авіалінії найбільше постраждали, коли на початку 2013 року Boeing заборонили злітати в небо на цілих три місяці через ризик займання акумуляторних батарей, які, за іронією долі, були виготовлені в Японії.

Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро