Донецьк подав до суду на Львівський автобусний завод
Про це вчора заявив Донецька Олександр Лук'янченко, передає видання "Коммерсантъ Украина".
"Ми відмовляємося від десяти туристичних автобусів, які призначалися для гостей Євро-2012 і не були доставлені вчасно, та вимагаємо повернути нам 26 млн. грн., виплачені за контрактом", - повідомив Лукянченко.
Крім того, Донецьк отримав лише 9 з 30 міських автобусів, і вимагає за це виплати штрафів з боку ЛАЗу, хоча мер Донецька не уточнив їх суму.
У ЛАЗі затримку з поставкою автобусів пояснили тим, що не були вчасно поставлені комплектуючі з Європи.
В. о. директора комунального підприємства "Донелектроавтотранс" Віктор Шербаков уточнив, що сторони намагалися вирішити це питання шляхом переговорів, але завод відмовився виконувати контрактні зобов'язання. За його словами, терміни поставок закінчилися ще 18 травня.
Голова наглядової ради ЛАЗу Ігор Чуркін прокоментував, що виконання контракту затримали, оскільки влада Донецька пізно перерахувала кошти.
"На виробництво міських автобусів потрібно 5-6 місяців, а місто перерахувало заводу кошти тільки у квітні, хоча контракт ми підписали ще на початку року", - розповів він.
Ігор Чуркін. Фото: vgolos.com.ua
За словами Чуркіна, ЛАЗ не має наміру повертати гроші, так як придбав усе необхідне обладнання, і поставить туристичні автобуси до осені, а міські - до кінця місяця.
ЛАЗ має шанси виграти суд
На думку партнера юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Романа Марченко, у ЛАЗу є досить сильні аргументи, які дозволять йому відстояти свої інтереси в суді.
"Відповідно до Цивільного кодексу, у разі порушення однією із сторін контрактних зобов'язань - у цьому випадку затримки оплати, - друга сторона має право призупинити виконання замовлення", - розповів експерт.
До речі, це не перший конфлікт ЛАЗу з муніципалітетами.
Заступник директора корпорації підприємств міського електротранспорту "Укрелетротранс" (об'єднує комунальні електротранспортних підприємства) Віктор Вільченко каже, що завод повинен був поставити в Тернопіль, Миколаїв, Житомир і Севастополь певну кількість тролейбусів, але до цих пір не виконав контрактні зобов'язання.
"Цей список неповний, але всього завод винен муніципалітетам близько 17 тролейбусів. Ці міста вже оскаржили дії ЛАЗу в судах", - прокоментував Вільченко.
Ігор Чуркін зазначив, що контракти щодо тролейбусів завод виконує. Залишилося поставити зазначеним містах сім одиниць. Причин, за якими терміни поставки були зірвані, Чуркін не назвав.
ЛАЗ створений у 1945 році. На сьогодні завод спеціалізується на виготовленні тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення.
Контролює підприємство Ігор Чуркін. У березні 2010 року уряд обрав ЛАЗ основним постачальником муніципального транспорту для міст, що приймають Євро-2012.