Гройсман публічно підтримав Бальчуна в конфлікті з Омеляном
Бальчуна запросили на засідання уряду для звіту за півроку роботи. Під час свого виступу голова УЗ нагадав, що 2016 рік "Укрзалізниця" закінчила з прибутком 303 млн гривень, тоді як у 2015 році був збиток 16,8 млрд гривень. Також він повідомив про плани значно збільшити обсяг інвестицій у рухомий склад і інфраструктуру.
Після Бальчуна слово взяв Омелян. Він заявив, що засідання Кабміну, присвячене "Укрзалізниці", стало для нього несподіванкою, після чого накинувся з критикою на Бальчуна. Зокрема, Омелян заявив, що прибуток УЗ за 2016 рік став наслідком підвищення тарифів, тоді як вантажні перевезення скоротилися, - інформує LB.ua.
Також міністр натякнув на корупційні відносини Бальчуна з членом правління УЗ Сергієм Михальчуком (єдиний, хто зберіг місце зі старого керівництва підприємства) і головою транспортного комітету Верховної Ради Ярославом Дубневичем.
"У мене питання, як працюється з паном Михальчуком? Наскільки добре підтримує пан Дубневич? Втрата 1 млрд гривень від корупційних дій у 2016 році - це звідки?", - заявив урядовець.
Бальчун у відповідь заявив, що йому не подобається, коли міністр дозволяє собі так розмовляти. Також він підкреслив, що не просив залишати Михальчука в правлінні УЗ, а з Дубневичем зобов'язаний співпрацювати, оскільки той - голова транспортного комітету.
"Пана Михальчука та інших членів правління я не призначав, я просив про призначення тільки двох членів правління: Залісного і Василевського", - сказав Бальчун.
Пізніше слово взяв Гройсман, вказавши Омеляну на те, що його досвід (міністр інфраструктури, заступник міністра інфраструктури, керівник департаменту в Мінфіні та Мінекономіки) не можна порівняти з досвідом Бальчуна (авіакомпанія LOT, залізнична компанія PKP Cargo).
"Ви не стикалися з цим, у вас, на превеликий жаль, немає експертних знань у залізниці. Міністр - це дуже серйозна посада, він зобов'язаний підтримати і привести до успіху. Міністр не може дозволяти собі особистих відносин щодо підлеглого", - сказав прем'єр.
Він додав, що не може дозволити, щоб особисті відносини між Омеляном і Бальчуном були перешкодою у розвитку "Укрзалізниці". Тому компанія виведена зі сфери підпорядкування Мінінфраструктури.
"Я хочу успіху української залізниці. Я буду підтримувати нові вагони, нові локомотиви, нові робочі місця, повне завантаження підприємств, якісні сервіси для пасажирів... Не встиг Бальчун узятися до роботи, як йому натягнули на голову проблему двадцяти років, що немає вагонів в Україні. Вони що, за два місяці зникли? Я думаю, раніше. Може, і на ваших очах зникали", - заявив Гройсман.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Володимир Омелян висловив голові уряду Володимиру Гройсману своє занепокоєння ініціативою МЕРТ щодо зміни статуту і перепідпорядкування "Укрзалізниці". Водночас Омелян також наголосив на низькій результативності роботи глави "Укрзалізниці" Войцеха Бальчуна. Омелян нагадав, що під час конкурсу з обрання очільника підприємства голосував проти Бальчуна. І, за його словами, не помилився, так як "впродовж першого місяця переконався, що ми отримали примхливого шоумена, а не акулу з РКР Карго".
В свою чергу, глава "Укрзалізниці" Войцех Бальчун відповів міністру, що публічна полеміка у стилі "сам дурень" не для нього та наголосив, що "позитивних змін не бачить тільки сліпий".