Щоб продовжувати перевозити пасажирів, "Укрзалізниці" треба 111 мільярдів гривень інвестицій
Про це у вівторок, 2 жовтня, повідомив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ "Укрзалізниці" Антон Саболевський.
За словами Саболевського, фахівці товариства вже підготували та винесли на розгляд комітету з реформування "Укрзалізниці" пропозиції щодо подальшого реформування філії "Пасажирська компанія" ПАТ "Укрзалізниця"; існує завдання чіткіше вибудувати функціональні вертикалі в цьому структурному підрозділі компанії.
"Сьогодні є значний потенціал для підвищення ефективності пасажирського господарства Укрзалізниці", – наголосив Антон Саболевський.
Зокрема, функцію маркетингу планується вивести в окрему складову та посилити. Також у планах відокремити напрям з управління вокзалами в межах підготовки до створення філії "Укрзалізниці" з управління вокзалами.
"Завдання цієї вертикалі – вийти на самоокупність. Для цього є два основні джерела отримання доходів: надання послуг перевізникам (зараз в Україні це філії "Пасажирська компанія", "Українська залізнична швидкісна компанія" і регіональні філії в частині приміських поїздів, а також закордонних перевізників) та додаткові послуги й сервіси, що надаються пасажирськими вокзалами. Аналіз досвіду інших країн, зокрема Польщі та Німеччини, показує, що вокзальні компанії більшу частину доходів отримують саме від додаткових послуг", – розповів Антон Саболевський.
Третій важливий крок, за словами Антона Саболевського, – це чіткий розподіл між вертикалями з ремонту та експлуатації рухомого складу з відповідним підпорядкуванням лінійних підрозділів. Зокрема, заступник з ремонту відповідатиме за роботу ремонтних депо.
"Така модель зможе допомогти філії "Пасажирська компанія" здійснювати її комерційну функцію і підвищити прибутковість", – зазначає Антон Саболевський.
Нагадаємо, з 1 жовтня в Україні на 12% зросла ціна на залізничні перевезення для пасажирів.
Директор з економіки та фінансів "Укрзалізниці" Андрій Рязанцев заявив, що для вирішення всіх проблем стратегічного розвитку компанії їй потрібно до 30 років і трильйон гривень.