"Ніхто не хоче вкладати гроші у завідомо програшний проект"
"Бренд і контент – це два ключових компоненти медіабізнесу. Без якісного контенту, ви не маєте чим притягнути читача, без бренду ви не змусите його залишитись з вашим контентом", - зауважив медіаменеджер телеканалу новин "24" Роман Андрейко.
Він додав, що інвестори бояться йти в Україну, бо країна корумпована і з поганою кредитною історією. В такій країні іноземцям важко вести бізнес, особливо медіабізнес, адже є велика можливість того, що його прикриють через "неправильну" роботу.
ЧИТАЙТЕ: Зураб Аласанія: Я буду дуже здивований і розлючений, якщо ми потрапимо у першу трійку рейтингу
Медіа-консультант Дмитро Симовоник зауважив, що Європейський банк реконструкції та розвитку є одним із найбільших інвесторів в Україну (приблизно $1 мільярд – авт.). Коли вони попросили знайти в нас медіа, яке могло б бути прозорим, брати кредити на $10 мільйонів та мати змогу їх вчасно оплатити – ми не знайшли жодного медіа, яке б відповідало цим запитам.
Представник Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Григорій Шверк зауважив, що проблемою українського медіабізнесу є те, що за нього платять 5 конкретних людей.
"Єдиний спосіб зробити так, щоб медіабізнес працював на себе – зробити його непотрібним для олігархів", - додав Григорій Шверк.
Роман Андрейко зауважив сумну статистику. Зараз українське телебачення, умовно кажучи, заробляє 200 мільйонів, а витрачає 800 – це українські реалії.
"Ви маєте точно спроектувати свою ринкову рентабельність, показати чим ваш продукт унікальний"
"Доки твоїм основним джерелом прибутку не є люди і рекламодавці, доти ти не будеш думати про покращення контентую" - зауважив Григорій Шверк.
Медіа-експерт Леонід Цодіков розповідає, що медіа в Україні змогли б заробляти, якби змінили парадигму за якою жили останніми роками. Раніше ми пропонували рекламодавцю не контент, а людей, які цей контент споживали. Ця модель визнана недієвою у всьому світі, бо інтернет зруйнував її.
ЧИТАЙТЕ: Зоя Казанжи: Незалежність потрібна не медіа, а суспільству
"Реклама в медіа, якою вона є сьогодні – це ринок, що падає. Якщо ми хочемо творити нові медіа, то нам потрібно шукати альтернативу", - додає Леонід Цодіков.
Роман Адрейко вважає, що є три складові, які можуть зробити медіапродукт успішним – потрібен ринок, потрібно бачити потенціал того, як взяти свою долю на ринку та потужна команда.
Григорій Швейк додає, що Україні, для нормального функціонування медіабізнесу, не потрібні державні медіа, бо держава, апріорі, не може бути хорошим власником чогось, а особливо медіабізнесу.
"Альтернатива – продаж якісного контенту"
Що необхідно зробити, аби українські медіа стали інвестиційно привабливими? Дмитро Симовоник вважає, що поки не зміняться правила гри, поки бізнесмени, а не олігархи, не почнуть займатись медіа, поти вони будуть без грошей.
Роман Андрейко додає, що незалежні українські медіа вже борються з цією ситуацією і корупцією, таким чином створюючи прозорий і привабливий інвестиційний ринок.
"Альтернатива – це продаж якісного контенту, який захочуть купувати люди. Ми це перевірили, створивши планшетну версію "Forbes". Ми отримали 2000 підписників, які готові платити за продукт", - зауважує медіа-експерт Леонід Цодіков.
ЧИТАЙТЕ: Ефективний спосіб підтримки економіки - скорочення невиправданих держвидатків, - Олег Гаврилишин
Він вважає, що зараз популярності набирає реклама у вигляді статті. Вона не стане джинсою, бо за цією рекламою стоїть ім’я та репутація бренду, який рекламується.
Григорій Шверк додає, що основа медіабізнесу – якісний контент. Як тільки в тебе є якісний продукт за який готові платити люди – в тебе з’являється аудиторія, яку ти можеш запропонувати рекламодавцю. Це основна модель, яка працює.
"Доки твоїм основним джерелом прибутку не є люди і рекламодавці, доти ти не будеш думати про покращення контентую" - підсумував спікер.