Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Мільйон - не гроші?

Ярослав Іваночко
Мільйон - не гроші?
Фото: ДПСУ
Типова, на жаль, для України ситуація: у тендері перемагає не підприємство, яке пропонує найоптимальніший (найдешевший) варіант товарів чи послуг, а "своя" фірмочка, чиї "старання" обійдуться державному бюджету утридорога, але це ж не важливо - головне, аби державні кошти споживали "правильні люди"...

Історія, про яку піде далі мова, демонструє знайомі вже нам нові старі факти – влада змінилася, а ситуація з державними закупівлями - не надто. Більше того, гроші як йшли, так і йдуть у кишені тих самих людей, що й у часи президентства Януковича!

Бідний, проте щедрий аеропорт

Міжнародний аеропорт "Львів" імені Данила Галицького був збудований до Євро-2012. Величезний сучасний термінал здатний обслуговувати 7 млн 300 тис. пасажирів на рік. Однак торік його завантаженість була на рівні 8% від потужності. Цього року не набагато більше – 14%.

Без угоди про відкрите небо аеропорт "Львів", у будівництво якого держава вклала колосальну суму – 4 млрд. 603 млн. – від самого початку був приречений на те, щоб ледь зводити кінці. У такій економічній ситуації здавалось би державний аеропорт мав економити кожну копійку. Але не економить.


Відкриття аеропорту у 2012 році. На фото: тодішній голова Львівської ОДА Михайло Костюк, віце-прем'єр Борис Колесніков, Віктор Янукович і президент УЄФА Мішель Платіні. Фото: Сергій Бобра

У березні 2013 року тодішній гендиректор аеропорту Роман Гонтарєв, (виходець з Донецька, був призначений керівником "Львова" у 2011 році віце-прем'єром Борисом Колесніковим), вирішив провести тендер по закупівлі послуг прибирання. Прибирання внутрішніх та зовнішніх територій об'єднали в одну закупку.

"Сама процедура тендеру викликала багато запитань – ніде не було оголошено про його проведення, не було чіткої процедури подачі і навіть дати подачі, розкриття пропозицій і т.д. Ми подавали тендерні пропозиції чотири рази, щоб не прогадати. Кожного разу подавали пропозиції із меншими цінами оскільки наші ціни "зливалися" конкуренту, і тому потрібно було зменшувати пропозиції", – розповів iPress.ua генеральний директор ПП "Клінінг Про" Сергій Козолуп.

За його словами остання ціна, яку встановило підприємство "Клінінг- Про" була 174 тис. грн. з ПДВ/місяць внутрішніх приміщень та 20 тис грн. з ПДВ/місяць за прибирання прилеглої території. Адже ПП "Клінінг- Про" прибирало аеропорт від початку будівництва і знало всі особливості цього обєкту, тому що ніхто інший у Львові не міг забезпечити прибирання такого великого обєкту та ще й після будівництва в короткі терміни.

"За рахунок наших постійних прохань, пропозицій та листів щодо пролонгації договору нам вдалося все таки продовжити термін обслуговування об’єкту згідно договору ще на три місяці– до 31 серпня 2013 року щодо прибирання внутрішніх приміщень", – каже гендиректор "Клінінг Про".

А от щодо прибирання зовнішніх територій, директор аеропорту вирішив, що надалі буде обслуговувати їх власними силами.

Події, які розвивалися далі, викликають низку питань до керівництва аеропорту.

У травні 2013 р. керівництво аеропорту без проведення жодних тендерних процедур залучило до прибирання прилеглих територій компанію ТОВ "Інплейс Аеро". Сума договору складала близько 80 тис грн./місяць. (ПП "Клінінг Про" пропонували ті самі послуги за ціною у чотири рази меншою – всього 20 тис грн!).

Наближені до фірми "Інплейс Аеро" особи вже фігурували у тендерах, але в іншому аеропорту.

Так, 8-10 січня 2013 р ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" уклав угоди з ТОВ "Інвайт" на послуги прибирання внутрішніх приміщень і територій аеропорту та обслуговування багажних візків на суму 50,31 млн грн. Про це повідомляли "Наші гроші".

Свої люди

Єдиним учасником, допущеним до торгів на всіх тендерах, було ТОВ "Інплейс Аеро", співвласником якого є ТОВ "Інвайт Системс", зареєстроване в одному будинку з ТОВ "Інвайт". Директором "Інплейс Аеро" є Евеліна Галоян, котра від заснування і до минулого року була директором "Інвайту".

А тепер найцікавіше. Фірмою "Інвайт" володіють Віталій Байлов, Олексій Харько, Сергій і Софія Морозови. Подружжя Морозових також є партнерами Владислава Тинного по фірмі ТОВ "Ай Ві Ті Інвестментс".

Владислав Тинний є батьком Ігоря Тинного, бізнес-партнера Івана Фурсіна по ТОВ "Перша взуттєва фабрика "Київ". Нагадаємо, Фурсін є партнером Дмитра Фірташа по фірмі "Росукренерго".

Компанії "Інплейс Аеро" та "Інвайт солюшн" були зареєстровані за кілька місяців перед підписанням договорів з аеропортами.


Площа нового терміналу і прилеглої території - 39 тис квадратних метрів. Фото: profidom.com.ua

Відтак стає зрозуміло, що обидві фірми були створені під одне замовлення - одна під Львів, інша – під Бориспіль.

Перемогти у тендері, де бере участь фірма із такими власниками, просто неможливо...

Подальші події це підтверджують.

Влада нова, схеми старі

Упродовж липня та серпня 2013 року у зв'язку із закінченням терміну дії договору  із Львівським аеропортом, ПП "Клінінг Про" неодноразово зверталася з листами до генерального директора Романа Гонтарєва щодо подальшої роботи.  Він ці пропозиції ігнорував.

Свої пропозиція аеропорту надсилала Також компанія "Імпел Гріфін". При чому із ціною меншою на 10 тис грн (близько 165 тис грн/місяць).

Ставленик Бориса Колесникова відповів представникам цієї фірми, що "знижка в 10 тис грн несуттєва і це не гроші".

Поза цим Гонтарєв доручив комерційному директорові аеропорту В'ячеславу Ченглатонєву провести відбір клінінгових компаній.

Відбір виглядав наступним чином: аеропорт отримав пропозиції трьох компаній – ТОВ "Інплейс Аеро" та двох підставних компаній.

Без залучення тендерного комітету керівництво аеропорту ухвалило рішення щодо подальшої співпраці з ТОВ "Інплейс Аеро". І вже з 01.09.2013 року ТОВ "Інплейс Аеро" почав надавати послуги прибирання як зовнішніх так і внутрішніх територій ДП "Міжнародний Аеропорт" Львів ім. Данила Галицького". Сума договору по внутрішнім територіям становила 174 тис. грн. з ПДВ/місяць.

Вартість обслуговування прилеглої території компанією "Інплейс Аеро" становить близько 160 тис грн в місяць, а внутрішніх приміщень близько 180 тис. грн.

Це на 150 тис грн більше ніж пропонувало ПП "Клінінг Про"!

"2 липня 2014 року наша компанія звернулася у Львівський аеропорт ім. Данила Галицького та Міністерство інфраструктури України з проханням розглянути пропозицію щодо обслуговування приміщень та території аеропорту з меншою ціною ніж це є на сьогодні, що дасть можливість зекономити близько 1 млн 140 тис. грн. на рік. Ми пропонували прибирати внутрішні приміщення за 150 тис грн/міс, а зовнішню територію – за 95 тис грн, адже  договір з “Інплейс Аеро” був підписаний на один рік до 01.09.2014р", – каже Сергій Козолуп.

Минув місяць, а відповіді від Львівського аеропорту так і не надійшло, а Міністерство відписало, що в серпні 2014 року буде проводитися тендер на закупку послуг прибирання внутрішніх приміщень і що "Клінінг Про" зможе взяти в ньому участь.

"Щодо зовнішньої території, де і захований основний "відкат" відповіді ми так і не отримали, – додає генеральний директор "Клінінг Про". – В процесі ведення переговорів з посадовими особами аеропорту та теперішнім гененеральним директором аеропорту Ростиславом Веселовим ми отримали інформацію, що існує негласна вказівка зацікавлених осіб Міністерства інфраструктури не припиняти співпрацю з ТОВ "Інплейс Аеро" та знайти вихід, як продовжити існуючий договір з цією компанією на таких же умовах".

Орієнтовно 11-15 липня 2014 року Аеропорт підписав додаткову угоду щодо пролонгації Договору з ТОВ "Інплейс Аеро" ще на рік до 31.08.2015 р. за чинними цінами. Підписання відбулося "заднім числом" – 11 квітня поточного 2014 року!

Підписав цю додаткову угоду в.о. гендиректора Олексій Кузнєцов, який у березні 2014 р встиг впродовж тижня посидіти у кріслі Гонтарєва, після звільнення останнього з посади.


Фото: Дирекція з будівництва об’єктів до Євро-2012 у м. Львові

 30.07.2014 на адресу “Клінінг Про” надійшла відповідь від Міжнародний аеропорт "Львів" імені Данила Галицького, в якій повідомлено, що проведення торгів щодо закупівлі послуг з прибирання та догляду приміщень на 2014 рік не передбачено.

Одним з активних учасників та організатором підписання додаткової угоди був комерційний директор В'ячеслав Ченглатонєв, який як і Гонтарєв є людиною регіонала  Бориса Колеснікова.

Парадокс: уряд Яценюка увімкнув режим жорсткої економії для усіх держструктур.

Сам аеропорт критично потребує грошей на оплату газу в зимовий період для опалення, і при цьому державне підприємство відмовляється від економії в розмірі 1,2 млн грн – щоб зберегти старі корупційні схеми!

21 липня 2014 року компанія "Клінінг Про" подала до Прокуратури Львівської області заяву про вчинення злочину. Поки що львівські підприємці очікують на інформацію про внесення відповідного запису до ЄДРДР.

Редакція iPress.ua ще 31 липня скерувала до МА "Львів" імені Данила Галицького інформаційний запит, у якому попросила роз'яснити, чому на підпримстві склалась така ситуації. Однак станом на 8 серпня відповідь від Аеропорту так і не прийшла.

Ярослав Іваночко

Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
Стратегія мужності. Наступна фаза російсько-української війни – Hudson Institute
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
З голуба миру на яструба війни. Як росія атакувала Францію і радикалізувала Еммануеля Макрона – The Economist
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
кремль у захваті від того, як США вагаються щодо допомоги Україні. Як збуджені пропагандони путіна плекають перспективу повернення Трампа – Джулія Девіс
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
Організуватись заради перемоги. Лідери мають чітко окреслити громадянам перемогу як мету – Бен Годжес
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
У НАТО занепокоєні долею підводної інфраструктури вільного світу. Тим часом росіяни агресивно атакують їхню критичну наземну інфраструктуру
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Є одна війна – глобальна: автократій проти вільного світу. Україна її частина – Девід Екс
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Баланс сил. Коли у росіян закінчаться БТР, БМП і танки – Дональд Гілл
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом
Чому американські літаки захистили Ізраїль, але не Україну? Це стає уроком для інших країн – Енн Епплбом