Митний перехід "Будомєж-Грушів": з польської сторони новітня інфраструктура, з української - ліс
Такі цифри наводить видання Rzeczpospolita.
Будівництво пункту пропуску Будомєж обійшлося Польщі в майже 150 млн злотих, але він нікуди не веде, бо з української сторони не по будували дороги.
У свій східний кордон Польща вклала майже 1 млрд злотих, щоб представити його як візитівку ЄС. Ці пункти пропуску мали б відкрити європейському співтовариству можливість торгівлі зі східними сусідами і полегшити міжнародні перевезення, в тому числі й з Україною.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий пункт пропуску на українсько-польському кордоні обіцяють відкрити восени
Однак такі переваги не стосуються ПП "Будомєж-Грушів" на кордоні Львівської області та Підкарпатського воєводства Польщі. З польської сторони інвестори вже готуються до здачі готових об’єктів, зокрема, адміністративних будівель та 16 смуг руху (по 8 з кожної сторони)
"Вже встановили електронний моніторинг, залишилось тільки прибрати територію та провести косметичні роботи", - зазначає прес-секретар Підкарпатського воєводства Малгожата Очош.
За її словами, вартість контракту з варшавською будівельною групою Erbud та німецькою компанією Wolf & Muller становить 145,7 млн злотих з терміном виконання робіт до 30 червня. Компанії навіть змагаються, хто швидше реалізує свій проект. В той час, як з українського боку продовжують рости кущі, а влада пояснює свою бездіяльність відсутністю коштів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна та Польща спростять перетин кордону
За підтримки Європейського Союзу Польща вклала вже сотні мільйонів злотих у будівництво нової та модернізацію існуючої інфраструктури кордону. Наприклад, пункт пропуску Долгобичув в Любліні вражає свою сучасністю: 6 смуг перетину кордону, електронна система управління рухом транспортних засобів і повністю автоматизована система контролю.
Найбільше витратили на модернізацію
Значну частину інвестицій вклали в модернізацію найбільших пішохідних переходів. Так, наприклад, компанія Warbud і його партнер група компаній T4B за 19 млн злотих модернізували і розширили термінал пункту пропуску Корчова біля Перемишля. Тепер митники можуть в астоматичному режимі зчитувати номерні знаки транспортних засобів, а сучасні технології управління рухом дозволяють контролювати потік автомобілів.
У майже 60 млн злотих обійшлася реконструкція переходу в Медиці, яка розташована на історичному шляху з Кракова до Львова. Тепер цей пункт пропуску оснащений дистанційним керуванням освітленням терміналів та під'їзних шляхів, а також системою комплексного моніторингу та вертодромом для прикордонників.