Росія постачає Сирії зброю через український порт, - The Washington Post
Про це пише американська газета The Washington Post з посиланням на експертні висновки.
Видання зазначає, що за останні два роки з українського порту Октябрськ з Одеси спостерігався великий трафік до найважливіших сирійських портів у Середземному морі.
"Десятки кораблів здійснювали подорожі – від маленьких кораблів під прапорами Сирії та Лівану до суден розміром з танкер, які мають довгу історію транспортування зброї", - зазначає видання.
Газета додає, що українська компанія "Каалбай Шиппінг" визнала, що один з її кораблів здійснив подорож до Сирії минулого року з вантажами "подвійного призначення".
В компанії також відкинули звинувачення, що кораблі вимикають обладнання, яке дозволяє відслідкувати їхнє місцезнаходження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Посол: Сирія буде захищатися не сама. Ми маємо підтримку в Лівані та Іраку
"Якщо судно відоме як постачальник зброї залишає порт і вимикає таке своє обладнання - у ФБР ми б це назвалипідказкою", - сказав голова комітету з розвідки Майк Роджерс.
Видання зазначає, що порт Октябрськ завжди був закритим об’єктом. За даними аналітиків, "Октябрськ" є вихідною точкою для поставки зброї у кілька десятків країн, серед яких Судан, Демократична республіка Конго, М’янма, Венесуела, Китай, Ангола та Іран.
"Хоча він в Україні, Октябрськ "функціонально контролюється Росією", його очолює колишній капітан Росії, а володіє ним бізнесмен, який має близькі зв’язки з Кремлем", - сказано у доповіді.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У США немає доказів використання нами хімічної зброї, - президент Сирії
"Найважливіші російські експортери зброї мають там офіси, так само як і українські та російські логістичні компанії", - додає видання.
Ключовим гравцем в "Одеській мережі", згідно з доповіддю, є "Каалбай Шиппінг" – консорціум, який володіє кораблями Ocean Voyager, Ocean Fortune та ще 5-ма суднами.
"Старші менеджери компанії мають професійні та бізнес-зв’язки зі службовцями у найвищих рівнях російського та українського урядів та збройної промисловості, зв’язки, що підтверджується на сайті компанії та у торговельних публікаціях", - зазначає видання.
"Один із співзасновників, Ігор Урбанський, був заступником міністра транспорту в Україні. Інший співзасновник, Борис Коган, є також членом правління РТ-Логістика, дочірньої компанії великого індустріального консорціуму, що перебуває у державній власності Росії і включає також найбільшу російську фірму, що займається військовим експортом, Рособоронэкспорт. Консорціум очолює Сергій Чемєзов, близький соратник Путіна", - пише газета.
Згідно з даними з суден, Октябрськ був найбільш популярним портом, куди відправлялися сирійські кораблі. Деякі сирійські судна зробили десятки подорожей між Октябрськом та трьома найважливішими портами Сирії в період з січня 2012 до середини 2013 року.