Англійці перетворити звичайну кишкову паличку на "фабрику" дизпалива

Англійці перетворити звичайну кишкову паличку на
Фото: ria.ru
Британські біотехнологи створили штам кишкової палички, який може виробляти речовини, які не відрізняються за своїми властивостями від дизельного палива звичайних автомобілів.

Про це йдеться в статті, опублікованій у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Виробництво біопалива, сумісного з сучасними автомобілями, було головною метою цього проекту.

Заміна традиційного дизпалива на його "зелений" аналог стане великим кроком на шляху до зниження всіх викидів парникових газів на 80% до 2050 року.

"Енергетичні апетити світу непомірно зростають, і пальне, яке не залежить від цін на нафту і політичної кон’юнктури, є вкрай привабливою метою", - заявив автор проекту Джон Лав із британського університету Ексетера.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від сонячного опіку захистять бактерії

Лав і його колеги змогли перетворити звичайну кишкову паличку (Escherichia coli) на "фабрику" дизельного пального. Вчені вставили в її ДНК кілька генів інших бактерій і фрагменти геному камфорного дерева.

Ці гени були потрібні біотехнологам для розщеплення жирів, найбільш близьких за хімічним складом до вуглеводнів у бензині і дизпаливі.

Початковою сировиною для синтезу є жири, які кишкова паличка виробляє як однин з "будматеріалів". Спочатку жири розщеплюються за допомогою ферментів інших бактерій і камфорного дерева, а потім перетворюються в короткі і гіллясті ланцюжки вуглеводнів, які формують дизпаливо.

Кишкова паличка, здатна переробляти молекули жирів і речовини, які не відрізняються за своїми якостями від дизельного палива, може стати вирішенням світових енергетичних проблем, тішаться науковці.

За словами британських дослідників, ці мікроби здатні виробляти й інші види палива. Наприклад, якщо змінити хімічний склад їх "їжі", можна створити авіаційний гас.

Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 1 – Лоуренс Фрідман