Через "помилку" в законі Україну чекає крах системи запобігання корупції, - юрист
Про це він розповів ZN.UA.
"Як не дивно, але це передбачено в самому тексті профільного закону "Про запобігання корупції" від 14 жовтня.
Суть питання - в його прикінцевих положеннях зазначено: цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності; визнати такими, що втратили силу Закон "Про засади запобігання та протидії корупції", Закон "Про правила етичної поведінки".
Таким чином, один закон втратив силу, а другий її набув, але не діє", - пише Хавронюк.
"Прикрившись перед парламентськими виборами гучними і яскравими гаслами про всеосяжну, нещадну, безкомпромісну боротьбу з корупцією, влада мовчки і надовго залишила без будь-якого правового регулювання важливі питання декларування майна, доходів і витрат (тобто крадіть, ніхто не запитає, де взяв), спеціальних перевірок кандидатів на державні посади (ласкаво просимо на державну службу з судимостями і без дипломів про вищу освіту), роботи близьких родичів на державній службі (дорогу кумівству), проведення антикорупційної експертизи законопроектів (представники олігархату, продовжуйте лобіювати свої економічні інтереси) та інше. Свято для корупціонерів!", - пояснює юрист.
У варіанті Кабміну (поданий 30 вересня і повторно поданий як доопрацьований 6 жовтня) не було будь-яких згадок про дату введення в дію.
Зміни відбулися в подальшому і блискавично, упродовж кількох днів.
Парламентські юристи своєчасно виявили акт шкідництва і спробували вплинути, сподіваючись, що, можливо, це помилка.
Так, вже 14 жовтня головне юридичне управління Верховної Ради зазначило це у своєму висновку. Відзначивши, що частковий облік поправки №220 привів до невизначеного порядку набрання чинності та введення в дію закону. Юристи запропонували редакцію, яка могла б виправити це.
Але до їхньої поради той, хто відповідав за підготовку законопроекту до прийняття в цілому, не прислухався. Хоча за своєю посадою зобов'язаний був зробити це. Бо ним був ні хто інший як ... голова Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. За дивним збігом обставин, він же значиться в порівняльній таблиці як автор поправки №220.
Як відомо, головою вищевказаного Комітету є Віктор Чумак, народний депутат фракції "УДАР".
"Помилився чи недогледів за помічниками? Можливо, що й так. Тому перше, що має зробити Верховна Рада України, - це створити, згідно ст. 89 Конституції України, тимчасову слідчу комісію для проведення розслідування з питань про те:
що саме стало причиною раптової і майже повної зупинки антикорупційних механізмів держави, яка виглядає як спецоперація ворогів української державності та / або любителів державної власності або ж корупційна торгівля компромісами;
хто і як маніпулює народною волею при прийнятті окремих законів;
чому проблеми державної ваги кожного разу вирішуються з порушенням конституційних процедур і з ігноруванням рад експертів, які застерігають від них; що треба зробити, щоб таких ганебних фактів більше не було", - вважає автор. Ці питання, враховуючи надзвичайні правові наслідки, явно представляють суспільний інтерес.