Мінекономіки пропонує скасувати книги скарг
На своєму сайті Міністерство повідомляє, що книга відгуків і пропозицій перестала бути дієвим інструментом для захисту прав і вводить споживачів в оману.
"Споживачі сподіваються, що їх записи можуть сприяти відновленню порушених прав, але на практиці це не працює, адже власники бізнесу часто не перевіряють книгу. З ухваленням Закону України "Про звернення громадян" доцільніше направляти індивідуальні електронні або письмові звернення бізнесу, на які компанії зобов'язані відповідати в установлений законодавством термін", - сказано в повідомленні.
Ще одним недоліком Книги відгуків і пропозицій є незахищеність особистих даних, оскільки в ній потрібно вказувати свої персональні дані (адреса, номер телефону, інше). Оскільки доступ до книги має кожен, персональні дані можуть бути використані недобросовісним бізнесом або шахраями.
Вимога ведення Книги відгуків і пропозицій створює зайвий тиск на сумлінний бізнес. Підприємці змушені витрачати значні кошти на організацію виконання вимог (встановлення відповідального за ведення книги, забезпечення щоквартальної перевірки ведення книги, розгляд звернень, зберігання листів, підготовку звітів). За розрахунками, загальні витрати на адміністрування цього регулювання для бізнесу становлять приблизно 125,6 млн гривень на рік.
Окрім того, Держпродспоживслужба може штрафувати просто за неправильне оформлення книги.
Проект постанови Кабміну про скасування книги скарг оприлюднено на сайті МЕРТ.