Політики витратили на "джинсу" близько півмільйона гривень
Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia.
Відповідно до них, станом на 23 вересня партії купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв м рекламної площі в пресі.
На це політики вже витратили більше півмільярда гривень. Але, за прогнозами аналітиків, до 28 жовтня, коли відбудуться вибори до українського парламенту, видатки політичних партій збільшаться вдвічі. Це станеться, тому що саме в останній місяць перед виборами закуповується найбільше реклами.
"Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати в "Голосі України", але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо, готівкою", - пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Партія регіонів очолила рейтинг порушників виборчого законодавства
За даними медіаагентства, телевізійна реклама обходиться політичному рекламодавцю в 4-5 разів дорожче, ніж комерційному.
"У партіях немає професійних медіаекспертів, тому вони не знають реальних цін на рекламу. Крім того, у них немає вибору - їм необхідно рекламувати себе саме в певний період, а медіаресурси цим вміло користуються", - розповів керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.
"Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує Партія регіонів або партія Наталії Королевської", - додав співрозмовник.
Партія регіонів купує реклами найбільше, бо їй потрібно повернути довіру
Найбільше на рекламу у ЗМІ витратила Партія регіонів. Станом на тепер відрив ПР від конкурентів величезний - тільки на ТБ партія закупила понад 16,5 тис пунктів рейтингу. У той час як її найближчий "конкурент" - партія "Україна - вперед!" - придбала трохи менше 7 тис пунктів.
Це попри те, що, за даними медіаагентства, частину інформації про себе провладна партія розмістила з використанням адмінресурсу.
Аналітики вважають, що Партія регіонів готова витратити астрономічні суми на виборчу кампанію, тому що потребує повернути довіру громадян, а опозиція - тому що хоче у Верховну Раду.
"Довіра до правлячої партії підірвана, і вона намагається повернути його за допомогою реклами. Опозиція побоюється посилення авторитаризму, тому її єдина можливість - потрапити в парламент", - пояснив політтехнолог, президент Центру вивчення маніпулятивних технологій Денис Богуш.
Зазначимо, що досі найдорожчими в Україні вважалися парламентські вибори 2007-го року.
Тоді, відповідно до офіційних даних ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн грн. У той час експерти оцінили загальні витрати на рекламу під час передвиборчої кампанії у більше ніж 800 млн грн.
За матеріалами "Комерсант-Україна"