Споживчі спори у ЄС вирішуватимуть через Інтернет
Сьогодні лише 6% громадян ЄС, у тому числі всього 2% поляків, купують товари за межами своєї країни. Гальмує процес страх європейців перед складним судовим оскарженням у разі невідповідності товару. Також перепоною для багатьох потенційних покупців є мова.
Онлайн-платформа, що діятиме вже зовсім скоро, обіцяє усунути ці труднощі і будь-яку скаргу розглянути без відвідин звичайного суду.
"Кожен споживач може подати скаргу на своїй мові безкоштовно. Крім того, підприємець може вирішити суперечку зі споживачем, який перебуває в іншій країні. Платформа для альтернативного вирішення спорів запрацює у 2014 році", - запевнила представник ЄС Роза Тун.
Нова система вирішення спорів не залежатиме від місця та виду товарів чи послуг. Для проведення процедури в режимі онлайн потрібні лише два фактори: аби обидві сторони мешкали на теренах ЄС, а також, аби позивач і відповідач погодилися вирішити суперечку за межами зали суду.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європа повинна подолати страх через кризу
"Платформа забезпечить мирне врегулювання спорів. Завдяки цьому споживач зможе зекономити багато грошей і часу, адже суди не працюють на усіх 23 мовах ЄС", - запевнила Роза Тун.
Для того щоб скористатися ODR потерпіла сторона повинна заповнити спеціальний формуляр на сайті. На підставі даних цього документу скаргу скеровуватимуть до обраної платформи в установі альтернативного вирішення спорів.
У цей спосіб Брюссель сподівається стимулювати європейців купувати за межами своєї країни, адже ринок Євросоюзу – це 500 млн потенційних клієнтів. За словами чиновників ЄС, використання онлайн-платформи сприятиме не лише вирішенню суперечок, а й економії споживачів, що не витрачатимуть для цього зайвих €20 мільярдів на рік.
За матеріалами: Оnet.biznes