Транспортний комітет Ради виступив проти підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці"
Таке рішення ухвалено після звіту профільного міністра Андрія Пивоварського у парламентському комітеті. Сам звіт міністерства депутати також визнали незадовільним.
"Ми не побачили чіткої стратегії розвитку реформ Міністерства інфраструктури, зокрема у залізничному транспорті. ПАТ "Укрзалізниця" зареєструвалася як юридична особа ще 21 жовтня, з 1 грудня почала працювати, проте досі не було проведено засідання Наглядової ради, не затверджено контракти з членами правління, не оголошено конкурс на посаду голови правління", - заявив голова комітету Ярослав Дубневич, який представляє фракцію БПП, пише ICTV.
За його словами, після торішнього підвищення тарифів керівництво "Укрзалізниці" заявляло про збільшення надходжень на 7 млрд грн. Однак на практиці це не привело до оновлення інфраструктури держмонополіста. За фінансовим результатом 2015 року, кошти знищила інфляція, вони не привели до жодних вкладень в інфраструктуру, вагонний парк або локомотивне господарство. У нинішньому фінансовому плані знову немає збільшення перевезень, зате є бажання на першому етапі підвищити тарифи, хоча б на 15%, заявив Дубневич.
За рахунок підвищення тарифів, нібито, здійснюватиметься модернізація і закупівля нових вагонів, - підкреслив глава транспортного комітету ВРУ. Він також уточнив, що ПАТ "Укрзалізниця" досі не затвердило програму свого технічного розвитку, яку затвердив парламентський комітет та представники профільного міністерства ще навесні 2015 року. Також відкритим залишається питання збільшення вагонного парку при зниженні обсягу вантажоперевезень.
"У грудні минулого року було перевезено мільйон тонн вантажів, із залученням 29 тис. вагонів інвентарного парку. У січні ж 2016-го перевезли тільки 600 тис. тонн, залучаючи 30 тис. вагонів. Комітет справедливо поставив питання: чому зростає використання вагонів за зменшення перевезень? Обґрунтованої відповіді ми так і не отримали", - повідомив Дубневич.
Підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення з 1 березня 2016 року у 15% відкладено до опрацювання цього питання робочою групою при Державній регуляторної службі України, яка проаналізує наслідки для економіки, отримавши інформацію як від Укрзалізниці, так і від представників бізнесу.
Нагадаємо, що Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) відкрило кримінальну справу проти міністра інфраструктури Андрія Пивоварського і посадових осіб міністерства з формулюванням "за фактами незаконного збагачення".
11 грудня міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив про відставку. Однак 4 лютого Пивоварський відкликав свою заяву про відставку. Він також назвав свої умови подальшої роботи в уряді - справедлива зарплата і введення прозорої системи державних закупівель.