Як Google сам може вибрати президента США, - ДОСЛІДЖЕННЯ
Половина кліків в пошуку припадає на перші два рядки результатів. 90% - на перші десять рядків. Google є лідером на ринку пошукових систем, і компанія за допомогою системи ранжування вирішує, як розташувати кожну з мільярдів сторінок у видачі.
Роберт Епштейн думав, що верхні рядки не будуть сильно впливати на політичні уподобання людей. Але виявилося, що результати видачі пошуковика може збільшити бажання проголосувати за певного кандидата на 48%. При цьому три чверті випробовуваних не знали, що бачать змінені результати видачі, пише ресурс GT.
Епштейн провів декілька експериментів, в одному з яких взяли участь дві тисячі осіб з п'ятдесяти штатів. У деяких демографічних групах маніпулювання виборцями досягло 80%: тобто 8 осіб з 10, які бачили певні результати у видачі, проголосували б за потрібного кандидата.
Потім Епштейн вирішив перевірити, чи можливе маніпулювання голосами в середині реальної передвиборної гонки, коли людей з усіх боків закидають піаром кандидати? Для цього команда відправилася до Індії - на вибори прем'єр-міністра. Вчені найняли 2150 осіб старше 27 років з 35 індійських штатів. Щоб взяти участь в дослідженні, ці люди повинні були бути зареєстровані як виборці, але ще не віддати свій голос і не визначитися з вибором.
Епштейн думав, те маніпулювання видачею матиме невеликий ефект, якщо взагалі якось вплине на вибір, коли кандидати намагаються використати всі можливі канали для отримання голосів. Але він знову помилився: в середньому люди віддавали перевагу заданому кандидату на 20% частіше, а для певних демографічних груп цей результат склав 60%.
"Ми виявили щось важливе, враховуючи домінування Google на ринку пошукових систем. Google має майже монополію на ринку пошукових систем в США - його використовують 83% американців за даними Pew Research Center. Так що якщо Google виступить за одного кандидата на виборах, його вплив на невизначених користувачів може легко вирішити результат голосування", - цитує видання дослідника.
Як повідомляв iPress.ua, компанія Google запатентувала пристрій, який зовні схожий на "гамбургер" і робить інтерактивною звичайну паперову книгу.