Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Євросоюз приватизує західні залізниці

Євросоюз приватизує західні залізниці
Фото: train-photographs.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com
Європейський Союз планує найближчим часом створити єдиний залізничний простір між усіма країнами Заходу.

У Центрі транспортних стратегій запевняють, що наміри ЄС цілком серйозні. Блоку лише залишається подолати опір найбільш сильних гравців залізничного ринку, які зручно почуваються в ролі монополістів. Експерти компанії оцінюють інвестиції в галузь у €32 млрд.

До численних демонстрацій профспілок, які стали вже звичними для Європи, додалися і залізничники. За останній місяць страйки за їх участю відбулися в Іспанії та Бельгії. Таке обурення викликав намір Євросоюзу ввести "четверту директиву" про створення єдиного європейського простору залізниць. Реформа покликана прискорити передачу залізничних мереж в руки приватних компаній, що, з точки зору профспілок, загрожує концепції соціальної ваги галузі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європейці не задоволені якістю залізниць

Влада Євросоюзу вимагає від урядів країн, які входять в блок, повного розділення управління інфраструктурою і операторського бізнесу, а також подальшої приватизації залізничних мереж. Це, з точки зору регулятора, посприяє створенню внутрішнього ринку транспортних перевезень в межах об'єднання - сектору, який функціонуватиме як природна монополія.

Згідно з вересневим дослідженням "Євробарометра", переважна більшість європейців підтримують таку ініціативу. Профспілки опираються, але не агресують. Однак позиція деяких впливових гравців залізничного ринку є вагомою перешкодою для проведення транспортної реформи.

Попередні три комплекси реформ не принесли очікуваних результатів

Слід зазначити, що у 2001 році Європейській Комісії вже вдалося внести структурні зміни в сферу у три етапи. Вони відомі під назвою "залізничних пакетів". Перша директива вимагала від членів ЄС повного поділу між "wheel and steel" ("колесами і сталлю" - операторською діяльністю та управлінням інфраструктурою). Згідно з цим документом, до 2006 року очікувалося істотне підвищення конкуренції в сегменті вантажоперевезень, а до 2010 - повна лібералізація сфери європейського пасажирського сполучення.

Після "першого пакету" реформ Єврокомісією були прийняті ще два (в 2004 і 2007). Тим не менш, багато чого з запланованого залишилося досі невиконаним. Фактично єдиний внутрішній ринок залізничних перевезень в Євросоюзі так і не створений, натомість, сектор втрачає конкурентоспроможність. Його витискають  автомобільний та авіаційний транспорт.

Європейський Союз не зупинився на досягнутому. У липні цього року депутати Європарламенту проголосували в другому читанні за "четверту директиву" - про створення єдиного європейського простору залізниць. Такий крок має забезпечити всім європейським операторам перевезень справедливий доступ до більш широкого спектру послуг і гарантувати всім рівний доступ до залізничної мережі, пише Центр транспортних стратегій.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян