Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

В очікуваннях девальвації гривні в українців зник апетит

В очікуваннях девальвації гривні в українців зник апетит
Фото: AFP
Українці протягом 2012 року на продовольство, побутову хімію та товари гігієни витратили у кілька разів менше грошей, ніж за 2011 рік.

"Падає споживання кави, шоколаду, снеків, печива. Якщо порівняти з показниками за 10 місяців 2011 року, то у фізичному вимірі споживання знизилося на 5-15%. Найсуттєвіше просідання відбулося в категорії кондитерських виробів - 14%", - розповів журналу Forbes віце-президент Kraft Foods Тарас Лукачук.

Аналітик ринку також зауважив, що попит кризово зменшився не лише на солодощі, а й на ще 40 різноманітних позицій продовольчих товарів. Зокрема на пиво, каву та молоко. Цікаво, що товари для гігієни також стають не цікаві українцям, зокрема, зубна паста.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні майже 50% продовольства - критично низької якості

"Зараз рідко хто йде в магазин без списку товарів, які необхідно купити додому. Переважно, українці кидають у кошик те, що їм потрібно конкретно зараз. На різноманітні делікатеси гроші не витрачають. Це дивно з огляду на те, що зарплати підвищуються", - зауважив Лукачук.

За його словами, українці затягли пояс в очікувані девальвації після парламентських виборів, яку низка експертів пророчили протягом року: "Люди пам'ятають, як "обпеклися" на попередній девальвації, і бояться наступної хвилі. Ці побоювання стають очевидними кожен раз, коли регулятор звітує про кількість валюти, купленої населенням".

Долар українців цікавить більше, ніж хліб

Аналітик наголошує, зараз доходи населення дійсно зросли, але їх відразу конвертують в стодоларові банкноти. 

Лукачук вважає, що у процесах, які виникли на ринку продовольства є й низка позитивних аспектів. Зокрема, виробники почали шукати різні методи впливу на покупця, такі як реклама, знижки, промо-акції, запуск новинок. Вони вигідні не лише українцям, які мають можливість придбати товар за зниженими цінами, а й виробникам, які хочуть залишитися конкурентними на ринку.

"Поки маленькі компанії згортають інвестиції, скорочують витрати на розвиток брендів, основні гравці можуть дозволити собі продовжити інвестувати, і у важкі часи нарощувати частку ринку. Наприклад, наш бізнес в Україні за 16 років зріс у більш ніж в 100 разів - з $5 млн до $600 млн (у 2011 році), а загальний обсяг інвестицій у розвиток виробництва перевищив 2 млрд грн".

Підозра на російську диверсію. Велике повернення агентів кремля до Європи? – France24
Підозра на російську диверсію. Велике повернення агентів кремля до Європи? – France24
ПСИХИ! Чи може Харків стати українською Бастонью? – Джонатан Світ та Марк Тот
ПСИХИ! Чи може Харків стати українською Бастонью? – Джонатан Світ та Марк Тот
Чи готові європейці відправити війська в Україну? Про що свідчить опитування експертів – Європейський центр Карнеґі
Чи готові європейці відправити війська в Україну? Про що свідчить опитування експертів – Європейський центр Карнеґі
В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
В Україні росія починає нарощувати перевагу. Як цьому запобігти – Джек Вотлінг
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Армія США не зможе так довго вистояти у війні безпілотників, як Україна. Її вистачить хіба що на місяць – Девід Екс
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Україна вимагає від США зняти обмеження для використання американської зброї. Натомість росія розгортає нову інформкампанію в американських ЗМІ
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
Як Америка підіграє росії. путін розширює вторгнення, поки Україна чекає на західну зброю – Микола Бєлєсков
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян
росія просувається на Харківщині. Початковий аналіз російського наступу – Мік Раян