Вчені дослідили геном ячменю: пиво стане смачнішим

Фото: answers.com
Міжнародне співтовариство вчених дослідило високоточну модель генома ячменю, що допоможе розкрити секрет виробництва пива кращої якості.

Результати дослідження, які самі вчені називають найважливішим кроком на шляху до виведення сортів ячменю стійких до хвороб та кліматичних змін, опубліковані в журналі "Nature", повідомляє Daily Mail.

Як розповів керівник дослідження, професор Шотландського інституту Джеймса Хаттона Роббі Во, висновки цього дослідження дозволять вивести нові сорти та покращити якість зерна.

"Завдяки цій науковій роботі ми зможемо спрямувати наші зусилля на поліпшення виробництва ячменю за рахунок виведення нових сортів. Можливо, ці сорти будуть більш стійкими до шкідників і хвороб, а також до несприятливих кліматичних умов. Крім того, можливо, ми зможемо підвищити і якість зерна та зробити його кращим для пивоваріння", - розповів дослідник.

Як йдеться у статті, попри те, що геном ячменю має велику кількість тісно пов'язаних ланок, які дуже складно систематизувати і лінійно вибудувати, вченим вдалось застосувати різні методи, що дозволяють обійти ці проблеми та зібрати високоточну модель, в якій більшість з 32 тисяч генів ячменю вибудувані лінійно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Індекс пива. Скільки треба працювати, щоб заробити на гальбу?

Цінність цього дослідження полягає й у тому, що воно розкриває функціональні елементи геному ячменю і дозволяє детально визначити місце і час включення генів на різних етапах розвитку різних тканин.

Такі висновки, сподіваються вчені, дозволять їм набагато виразніше уявити і зрозуміти імунну систему ячменю.

"Це прискорить процес вивчення ячменю і близькою йому культури – пшениці. Маючи в своєму розпорядженні таку інформацію, селекціонери і вчені будуть краще підготовлені до ефективного вирішення проблеми продовольчої безпеки, яка набула особливого значення в умовах, коли умови навколишнього середовища різко змінюються", - зазначив професор Во.

Зараз, за словами вчених, з урахуванням того, що геном ячменю майже удвічі більший генома людини, наступним головним завданням для них є секвенування його ДНК.

Як відомо, разом із хмелем та дріжджами ячмінь є основною сировиною у пивоварінні. Втім науковці вважають, що нові дані також можуть зацікавити виробників віскі та працівників м'ясної і молочної промисловості, оскільки ячмінь є основною фуражною культурою при вирощуванні тварин.

Нова Холодна війна? Третя світова війна? Як нам орієнтуватися в цей час сум'яття? – Тімоті Ґартон Еш