Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Apple та Samsung - закляті друзі на все життя

Apple та Samsung - закляті друзі на все життя
Фото: androidauthority.com
Потужний азійський виробник, Samsung Electronics Co Ltd, використовує операційну систему Android від Google Inc для створення смартфонів і планшетів, які дуже схожі на iPhone та iPad. Samsung починає нарощувати свою частку на ринку, знижуючи прибутки Apple Inc, котирування її акцій та погрожує скинути її з престолу королеви модної споживчої електроніки.

(Reuters) Джобс, звичайно, мав на це готову відповідь: "термоядерну" судову війну, що мала усунути клонів з ринку. Проте, майже через два роки після того, як Apple подала перший позов проти Samsung за порушення патентів, і через шість місяців після того, як вона отримала величезну судову перемогу над південнокорейським суперником, шанси Apple заблокувати продаж продуктів Samsung з кожним днем стають дедалі слабшими.

Дійсно, низка останніх судових рішень свідчить про те, що патентні війни довкола смартфонів зараз заходять у глухий кут, оскільки Apple неспроможна довести, що її продажам заподіяла серйозну шкоду імітація її продуктів суперниками, зокрема, Samsung.

Це, у свою чергу, може стати початком нового етапу у складних відносинах між двома компаніями, що домінують на ринку мобільних пристроїв.

Тім Кук, наступник Джобса на посаді виконавчого директора Apple, від самого початку був проти патентної війни з Samsung, як стверджують люди, втаємничені у нюанси справи, переважно через те, що ця компанія відігравала роль важливого постачальника компонентів для iPhone та iPad. За оцінками аналітиків, лише минулого року Apple придбала в Samsung запчастин на близько $8 млрд.

Тім Кук був проти патентної війни. Фото: AFP

Samsung, тим часом, отримала величезну вигоду від пізнання ринку, яке стало можливим завдяки постачанню компонентів Apple, і від виробництва смартфонів та планшетів, які нагадують її продукти.

Хоча ці дві компанії жорстко конкурують на ринку високотехнологічних смартфонів - на якому вони разом контролюють половину продажів і практично усі прибутки - їхні сильні і слабкі сторони багато у чому доповнюють одна одну. Старший віце-президент з операційної діяльності Apple, Джефф Вільямс, сказав Reuters минулого місяця, що Samsung є важливим партнером його компанії, і в них є міцне партнерство з постачання компонентів для смартфонів, але відмовився розкрити подробиці.

Зараз, коли їхня судова війна йде на спад, стає дедалі очевиднішим, що Apple і Samsung мають багато спільних інтересів у відбитті нападів інших потенційних суперників, таких як BlackBerry та Microsoft.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Apple планує випускати годинники на системі iOS

І тут відмінність від інших відомих суперництв у галузі високих технологій є очевидною. Коли Apple звинувачувала Microsoft у 1980-х роках у копіюванні Macintosh під час створення операційної системи Windows, саме існування Apple було під загрозою. Apple програла, Mac став нішевим продуктом, а компанія була вже близькою до зникнення, коли Джобс повернувся в Apple наприкінці 1996 року і врятував її завдяки iPod та iPhone. Джобс помер у жовтні 2011 року.

Війни інтернет-браузерів кінця 1990-х років, у яких Netscape протистояла Microsoft, так само скінчилися тим, що Netscape продали за копійки, а її основний продукт перестали підтримувати.

Apple та Samsung, з іншого боку, не стільки беруть участь у корпоративному матчі смерті, скільки є конкурентами на багатьох рівнях, і ця конкуренція, у свою чергу, виявляється як дружньою, так і безкомпромісною. Для таких конкурентів, як Nokia, BlackBerry, Sony, HTC і навіть Google - підрозділ якої Motorola, як очікують, випустить нові смартфони цього року - вони є грізним дуетом.

Як вони стали партнерами та суперниками

Фото: etechmag.com

Партнерство у відносинах між Apple та Samsung триває з 2005 року, коли велетень з Купертіно [Apple], шукав для себе стабільного постачальника флеш-пам'яті. Apple вирішила відмовитися від жорстких дисків у майбутніх iPod shuffle, iPod nano та iPhone, і їй були потрібні величезні кількості чіпів флеш-пам'яті для нових пристроїв.
Ринок пам'яті у 2005 році був вкрай нестабільним, і Apple хотіла зупинитися на постачальнику, який би був фінансово надійним - розповідають люди, обізнані у відносинах між обома компаніями. Samsung тоді займала близько 50% ринку флеш-пам'яті типу NAND.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що буде після флешки: 6 інноваційних технологій пам'яті

"Той, хто контролює флеш-пам'ять, контролюватиме цей сегмент ринку споживчої електроніки", - сказав тоді Джобс.

Успіх цієї угоди привів до того, що Samsung надалі постачала Apple ключові прикладні процесори для iPhone та iPad. Спочатку дві компанії спільно розробляли процесори на підставі проекту ARM Holdings Plc, але Apple поступово стала цілком контролювати розробку чіпів. Зараз Samsung просто виготовляє компоненти для них на фабриці у Техасі.

Компанії встановили тісні взаємини, які сягали самої верхівки: у 2005 році Джей Лі, дід якого заснував Samsung Group, відвідав будинок Джобса у Пало-Альто, у Каліфорнії, після підписання угоди про постачання флеш-пам'яті.

Джей Лі. Фото: business.financialpost.com

Партнерство дало Apple та Samsung ключ до розуміння стратегій та операційної діяльності одна одної. Зокрема, позиція Samsung як єдиного постачальника процесорів для iPhone дала їй цінні дані про те, яким великим, на думку Apple, мав би стати ринок смартфонів.

"Я впевнений, що партнерство з Apple допомогло цілій групі зрозуміти, куди дме вітер, - сказав Горас Дедіу, колишній аналітик Nokia, який зараз працює консультантом та веде авторитетний блог. - У цьому бізнесі дуже важливою перевагою є знати, куди інвестувати капітал".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Цифрові технології помирають, а древні - залишаються

Samsung відмовився коментувати свої відносини з окремими клієнтами. Що стосується Apple, то вона отримала вигоди з великих інвестицій Samsung у дослідження та нові розробки, інструменти та виробничі потужності. Samsung витратила $21 млрд (23 трлн вон) на капітальні видатки лише у 2012 році, і планує витратити таку саму суму цього року.

Для порівняння, Intel Corp витратила на капітальні видатки близько $11 млрд у 2012 році, а Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) має намір витратити $9 млрд у 2013 році.

Але досвід у виробництві компонентів, гроші та добре знання ринку не гарантували успіху, коли Samsung вперше спробувала зайняти частку на ринку смартфонів. Omnia, продукт на операційній системі Windows, презентований у 2009 році, так зневажали, що деякі клієнти розбивали його молотком, висловлюючи таким чином публічно своє невдоволення.

Фото: gagadget.com

Тим часом Samsung публічно висловлювала сумніви в успіху iPhone.

"Популярність iPhone є лише наслідком ажіотажу, викликаного деякими фанатиками (Apple)", - сказав журналістам у січні 2010 року тодішній президент Samsung Гі-Санг Чой.

Проте, в Samsung насправді були зовсім інші плани.

"Поява iPhone означає, що настав час нам змінити свої методи", - йдеться у листі, надісланому електронною поштою співробітниками Samsung Mobile Communications керівником цього підрозділу Джей Кей Шином на початку 2010 року; лист було залучено до документів, поданих Apple разом з позовною заявою в американський суд.

Того ж року Samsung випустила Galaxy S, який працював на операційній системі Android та був дуже схожий на iPhone.

Конфронтація

Тім Кук і Стів Джобс. Фото: ЕРА

Джобс та Кук поскаржилися на Galaxy S топ-менеджерам Samsung, коли вони відвідували офіс Apple у Купертіно. Apple очікувала, хоч і невиправдано, що Samsung змінить дизайн смартфону у відповідь на занепокоєння з боку партнера - стверджують поінформовані джерела.

Найгірші побоювання Apple підтвердилися на початку 2011 року з випуском планшету Galaxy Tab, який Джобс та інші люди з його компанії вважали явною копією iPad.

Кук, стурбований перспективою погіршення відносин з критично важливим постачальником, був проти судової війни із Samsung. Але в Джобса скінчилося терпіння, і він підозрював, що Samsung розраховує уникнути розплати, покладаючись на свою роль ключового постачальника Apple.

Apple подала позов у ​​квітні 2011 року, і судова війна швидко поширилася на суди у Європі, Азії та Австралії. Коли Apple виграла у серпні минулого року справу про порушення патентів Samsung, і суд зобов'язав останню виплатити компенсацію Apple у понад мільярд доларів, їй здавалося, що вона могла б досягти повної заборони на продаж продуктів Samsung, які порушують її патенти - що могло б кардинально змінити конкуренцію на ринку смартфонів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи підірве ринок новий планшет Galaxy Note від Samsung?

Але Apple не вдалося переконати американських суддів у необхідності заборони - значною мірою тому, що надзвичайна прибутковість та позиція на ринку iPhone унеможливила для Apple доведення того, що їй заподіяли непоправну шкоду.

"Samsung, можливо, перехопив частину клієнтської бази Apple, але немає ніяких ознак того, що Samsung повністю перехопить її або витіснить Apple з ринку смартфонів, - написала окружний суддя Люсі Кох. - Ця справа стосується втрачених продажів, а не втраченої здатності бути реальним учасником ринку".

Samsung, тим часом, наразилася на тиск антимонопольних регуляторів і відмовилася від свого наміру заборонити у Європі продаж продуктів Apple через суміжну патентну суперечку.

Апеляційний суд у США нещодавно відхилив пропозицію Apple прискорено розглянути її справу, тобто її надії на заборону продажу продуктів Samsung тепер заморожені на час багатомісячних апеляцій, під час яких Samsung цілком може випустити чергові версії своїх популярних смартфонів Galaxy.

Весь світ - наш!

Фото: lenta-ua.net

Судові баталії не мали аж настільки руйнівних наслідків для відносин між компаніями.

"Люди перебільшують значення цих речей, тому що це своєрідний серіал, але реальність бізнесу є такою, що температура відносин насправді не є дуже високою", - сказав один адвокат, що спостерігав за топ-менеджерами обох компаній.

Проте, "воєнні" дії, здається, завдали все-таки певної шкоди партнерству двох компаній. Apple, ймовірно, на думку аналітиків з Goldman Sachs, Sanford Bernstein та інших фірм, відмовиться від Samsung на користь TSMC у ролі постачальника компонентів для створення прикладних процесорів. Але аналітики з Korea Investment & Securities and HMC Securities зазначають, що Apple не зможе відмовитися під послуг Samsung як постачальника флеш-пам'яті, оскільки вона залишається головним виробником ключових чіпів.

Apple відмовилася коментувати подробиці своїх відносин з будь-якими постачальниками.

Тим часом обидві компанії застосовують стратегії одна одної, намагаючись зберегти та розширити свої частки на ринку мобільних пристроїв.

Samsung випустила зухвалий телевізійний рекламний ролик, що висміює клієнтів Apple, а також значно збільшила видатки на маркетинг і рекламу, що є наріжним каменем успіху Apple. У США, за даними Kantar Media, витрати на рекламу лише Galaxy підстрибнули до майже $202 млн у перші дев'ять місяців 2012 року, з $66,6 млн у 2011 році.

Фото: techradar.com

Зі свого боку, Apple інвестує у виробництво, допомагаючи своїм постачальникам закуповувати обладнання, необхідне для будівництва великих заводів, що працюватимуть виключно на неї.

Apple витратила близько $10 млрд у 2012 фінансовому році на капітальні видатки, і розраховує витратити ще $10 млрд цього року. У фіскальному 2011 році компанія витратила на капітальні видатки лише $4,6 млрд., а у 2010 році - $2,6 млрд.

Проте, Apple і Samsung дотримуються дуже різних стратегій. В Apple лише один смартфон, і загалом лише чотири лінійки продуктів. Вона намагається зводити усі відхилення до мінімуму, зосереджуючись на верхньому ціновому сегменті.

Samsung, за даними Mirae Asset Securities, навпаки, має 37 продуктів (телефонів та смартфонів), оптимізованих під регіональні вподобання, що охоплюють усі сегменти ринку, від дуже дешевого до дуже дорогого. Компанія виробляє також чіпи, телевізори, побутову техніку та багато інших продуктів (а її брати та сестри із Samsung Group продають усе, від кораблів до страхових полісів).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи досягла Apple свого піку?

Пристрої Apple дуже популярні у Сполучених Штатах; Samsung має перевагу у країнах, що розвиваються, як-от в Індії та Китаї. Apple намагається тримати невелику кількість ключового персоналу - вона має лише 60 000 найманих працівників у всьому світі - і спирається на партнерів у виробництві та інших функціях операційної діяльності.

Samsung Electronics, частина спруту-"чеболу", тобто конгломерату, який нараховує близько 80 компаній, що дають роботу 369 тис. осіб у всьому світу, є набагато більш вертикально інтегрованою.

Саме ці відмінності, у поєднанні з грізними сильними сторонами, які вони демонструють ринкові, можуть зробити спокійну співпрацю кращою стратегією, ніж тотальну війну на невизначений час.

Як сказав Бред Сілверберг, колишній топ-менеджер Microsoft, який брав участь у війні Macintosh проти Windows: "Apple багато чому навчилася з тих часів".

Оригінал: Reuters

Переклад: iPress.ua

Стратегія
Стратегія "Ставка" і "Тік-Ток стратегія". Хороші новини з Куп'янська – Том Купер
Майбутня політика Європарламенту. Факти про наступний склад Єврокомісії – Atlantic Council
Майбутня політика Європарламенту. Факти про наступний склад Єврокомісії – Atlantic Council
Виборці Трампа підпорядкували cебе та Америку путіну. А отже і Сі Цзіньпіню – Тімоті Снайдер
Виборці Трампа підпорядкували cебе та Америку путіну. А отже і Сі Цзіньпіню – Тімоті Снайдер
росіяни прорвались до Куп’янська і закріпилися поблизу. Вони продовжують наступати в районі Курахового – Том Купер
росіяни прорвались до Куп’янська і закріпилися поблизу. Вони продовжують наступати в районі Курахового – Том Купер
російська агентка на чолі американської розвідки. США перетворюються на бананову республіку?
російська агентка на чолі американської розвідки. США перетворюються на бананову республіку?
Ситуація погіршиться, перш ніж покращиться. Геополітика в часи другого пришестя Трампа – Ендрю Таннер
Ситуація погіршиться, перш ніж покращиться. Геополітика в часи другого пришестя Трампа – Ендрю Таннер
Німцям набридло чути, як росіяни обстрілюють мирне населення в Україні. Своєю чергою окупанти продовжують розвивати мікроуспіхи на Курахівському напрямку – Том Купер
Німцям набридло чути, як росіяни обстрілюють мирне населення в Україні. Своєю чергою окупанти продовжують розвивати мікроуспіхи на Курахівському напрямку – Том Купер
путін не воює за землю в Україні. Байден має кілька тижнів, щоб надати українцям ресурси, необхідні для боротьби – Енн Епплбом
путін не воює за землю в Україні. Байден має кілька тижнів, щоб надати українцям ресурси, необхідні для боротьби – Енн Епплбом