Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Бунт у Львівському аеропорту: колектив вимагає відставки керівництва

Ірина Наумець
Бунт у Львівському аеропорту: колектив вимагає відставки керівництва
Фото: iPress.ua
Близько 200 працівників ДП Міжнародного аеропорту "Львів" імені Данила Галицького 2 жовтня на засіданні профспілкового комітету висловили недовіру чотирьом ключовим керівникам підрозділів підприємства, а саме: комерційному директору В’ячеславу Чеглатонєву, фінансовому директору Сергію Прадіду, начальнику юридичного управління Юлії Пономарьовій та тимчасовому виконувачу обов’язків гендиректора Олексію Кузнєцову. На думку працівників, вони узурпували владу, безглуздо розширюють управлінський штат та безпідставно скорочують людей. Також таємно визначають коло приватних компаній, з якими їм вигідно співпрацювати.

Група підтримки з числа місцевих активістів підготувала навіть смітники із прізвищами керівництва, яке підлягає "народній люстрації", а поряд плакати: "Ганьба! Ми не стадо і не бидло, не дамо знищити підприємство. Львів – це не Бориспіль!". У списку "смотрящих" на смітнику із надписом "тут їхнє місце!" червоним кольором написані прізвища керівництва аеропорту: Кузнєцов Євген Іванович, Соловій Наталія Остапівна, Пугач Віталій Кіндратович, Микита Андрій Васильович, Стойко Володимир Павлович та Тригуб Руслан Микитович.

Координатор львівської ініціативи "Приберемо Львівщину від "смотрящих" Олександр Лабецький, якого на засідання профспілкового комітету запросили працівники аеропорту, розповідає, що історія "мутних договорів" і оборудок почалася на підприємстві ще у травні минулого року за екс-гендиректора Романа Гонтарєва (вихідця з Донецька, якого на цю посаду призначив тодішній віце-прем'єр-міністр Борис Колесніков), який звільнив десятьох людей та призначав на керівні посади "своїх". Тоді ініціативна група у березні поїхала до міністра інфраструктури України Максима Бурбака, вимагаючи звільнення Романа Гонтарєва.

"Ми на чотири години заблокували міністерство, і міністр пообіцяв виконати вимоги колективу та активістів. Гонтарєва усунули з посади", – ділиться успішним досвідом Лабецький. За його словами, тоді відбулася формальна зміна керівництва, але керівники підрозділів залишилися ті самі і продовжують політику старого режиму.

"Зараз є загроза входження (в аеропорт - ред) нової фірми, яка може перебрати на себе усі функції – від прибирання тротуарів до обслуговування рейсів", – каже Лабецький. Його дивує той факт, що раніше на територію аеропорту неможливо було пройти без посвідки працівника, а зараз у колі керівного персоналу з’явився такий собі Олександр Васильович Нестеренко на посаді "консультанта АТО".

Лабецький каже, що державне підприємство є дуже привабливим місцем для олігархів, тому керівні посади поступово перебирають нетутешні люди. Так, виконавчий директор В’ячеслав Чеглатонєв, як і колишній керівник Львівського аеропорту Роман Гонтарєв, є людиною Бориса Колеснікова, який і призначив їх на посади у Львові. Із тієї ж "роти" і теперішній директор Кузнєцов. 

"Навіщо економити, якщо можна поділитися зі "своїми"?

Працівники аеропорту, які прийшли у четвер на засіданні профспілковій конференції кажуть, що фактично поки гендиректор аеропорту Ростислав Веселов перебуває на лікарняному, Кузнєцов разом із керівниками окремих підрозділів без погодження із відповідними службами таємно визначає коло приватних компаній, з якими їм вигідно співпрацювати, а також проводить безглузде розширення управлінського штату.

Є ще кілька цікавих фактів, які викликають запитання до керівництва аеропорту. За словами, генерального директора ПП "Клінінг Про" Сергія Козолупа, керівництво аеропорту у травні 2013 р. без проведення жодних тендерних процедур залучило до прибирання прилеглих територій компанію ТОВ "Інплейс Аеро", яка пропонувала за свої послуги на 150 тис грн/місяць і на 1,2 млн грн/рік більше ніж пропонувало ПП "Клінінг Про". Цікаво, що власник клінінгової компанії ТзОВ "Інплейс Аеро" Евеліна Галоян близькою до оточення олігарха Дмитра Фірташа. Орієнтовно 11-15 липня 2014 року т.в.о. О.Кузнєцов підписав додаткову угоду щодо пролонгації договору з ТОВ "Інплейс Аеро" ще на рік до 31.08.2015 р. за чинними цінами. Підписання відбулося "заднім числом" – 11 березня поточного 2014 року!

Ще одна із недавніх оборудок, про які згадував Лабецький,  – це наміри передати аеропорт на 10 років в оренду приватній компанії "Transtar". Відтак, найбільш дохідні види діяльності державного підприємства перейшли б до компанії із статутним капіталом у 1000 грн, а більше 200 працівникам аеропорту загрожувало б звільнення.

Працівники аеропорту, які з міркувань власної безпеки відмовляються називати свої прізвища розповідають, що Кузнєцов видав наказ № 325 від 9 вересня 2014 року "Про дотримання працівниками трудової та технологічної дисципліни", який забороняє керівникам структурних підрозділів проводити будь-які збори чи засідання у робочий час. Це стало останньою краплею терпіння, кажуть незадоволені працівники аеропорту. До того ж більшість нарікає, що профспілковий комітет на чолі із Олегом Яртимом також перебуває у ручному режимі "смотрящих", тому і не подає голосу на захист ображених підлеглих.

Колектив аеропорту перед проведенням засідання профспілкового комітету роздавав присутнім журналістам роздруківки із фактами зловживань нинішнього керівництва, проти якого висловлюють недовіру. Зокрема, працівники стверджують, що за вказівкою "смотрящих" підприємство уклало договір банківського вкладу з ПАТ "Платінум Банк". Власниками цього банку є близькі до Януковича бізнесмени Борис Кауфман і Олександр Грановський, а голова наглядової ради банку – росіянин, колишній гендиректор збанкрутілої авіакомпанії "Аеросвіт" Григорій Гуртовой.

До речі, афілійовані компанії і менеджмент Олександра Грановського і його бізнес-партнера Бориса Кауфмана свого часу взяли під контроль декілька аеропортів України — міжнародний аеропорт "Бориспіль" (Київ), "Одеса", "Сімферополь".

У червні 2014 року керівництво укладає договір з ПАТ "Страхова компанія "Альянс" про добровільне страхування відповідальності аеропорту перед третіми особами на суму в три мільйона гривень. Зазначається, що нібито ПАТ "Страхова компанія "Альянс" є підконтрольною вищевказаним бізнесменам і зареєстрована в Дніпропетровську, власниками 99,8% акцій є кіпрська компанія Risemile Trading Limited.

Цікаво, що гендиректор Ростислав Веселов, який нині перебуває на лікарняному, ще не давав ніяких офіційних коментарів з приводу ситуації в аеропорту. До слова, про нього працівники аеропорту відкликаються як про добру і поряду людину. У період його відсутності всю господарську діяльність відповідно до письмового доручення Веселова здійснює т.в.о. О. Кузнєцов.

"Нове керівництво – це, по суті, стара команда"

Один із працівників аеропорту, який побажав залишитись неназваним наголосив на тому, що зараз відбувається тиск на працівників з боку т.в.о. О. Кузнєцова.  

За його словами, людям створюють неможливі умови праці, шукаючи зачіпок, як звільнити, а також постійно збільшується склад керівництва та з'являються безглузді нові посади.

"Нове керівництво із п’яти людей – це по суті, та сама стара команда. Чеглатонєв як тоді, так і зараз працює. Ще з весни фігурує нова компанія "Transtar", яка хоче перебрати під свій контроль найприбутковіші рейси та функції. Зокрема йдеться, про обслуговування злітної смуги, де найбільше грошей", – каже працівник аеропорту Микола. Він зазначає, що не проти співпраці із приватними компаніями, однак це треба робити чесно і прозоро із відповідним техніко-економічним обґрунтуванням.

Як писав iPress.ua у своєму розслідуванні від 10 вересня цього року, керівництво Львівського аеропорту намагалось віддати підприємство в оренду на 10 років невідомій фірмі "Transtar", яка не мала навіть дозволів на діяльність.

Як стало відомо iPress.ua, поки генеральний директор аеропорту Роман Веселов перебував на лікарняному, т.в.о. гендиректора Олексій Кузнєцов надав фірмі "Transtar", проект угоди про виконання послуг наземного обслуговування та адміністрування. Згідно з цим документом, на території аеропорту фірма "Transtar", планувала створити Центр обслуговування ділової авіації, який би перебрав на себе усі функції і послуги, які сьогодні успішно здійснює і надає персонал Львівського аеропорту. Що після цього чекало людей, які нині працюють на підприємстві неважко здогадатись. Афера б вдалася, якби небайдужі працівники аеропорту не звернулись до редакції iPress.ua. Після публікації розслідування і суспільного резонансу, який воно викликало, фірма "Transtar" відмовилась від своїх планів.

"Ми вже не віримо Кузнєцову, – каже Микола, працівник аеропорту. – Останнім часом він пише листи до міліції та СБУ на активних членів колективу, які добиваються справедливості. Мене звинувачують у тому, що я замішаний у корупційних схемах старого керівництва. Напевно, буду подавати до суду. Недавно активних учасників протесту викликали у міліцію, і ми писали пояснення. Звинувачували, що підбурюємо до страйків".

Врешті-решт, працівники аеропорту пішли на закрите засідання профспілкового комітету, а група підтримки із числа учасників АТО, волонтерів та громадських діячів чекали результатів обговорення. Скориставшись відсутністю львівської ініціативної групи під очільництвом Лабецького, близько 30 дебелих хлопців спортивної статури у камуфляжному одязі, які від початку стояли біля входу та представилися членами ГО "Розвиток громади", майже непомітно забрали смітники зі списками "смотрящих".

Після закінчення засідання профспілкового комітету перформансу "народної люстрації" так і не відбулося – смітники лишилися порожніми. За результатами тригодинного обговорення працівники висловили недовіру керівникам підрозділів – комерційному директору В.І. Чеглатонєву, фінансовому – С.В. Прадіду, начальнику економічного управління Ю.В. Пономарьовій та вирішили відправити чотирьох делегатів до міністра інфраструктури з вимогою звільнити керівників, яким не довіряють.

Окрім того, було досягнуто згоди відмінити наказ про передачу семи експлуатаційних служб та повернути їх назад у підпорядкування заступнику Роману Зазуляку. Раніше ці служби були передані іншому заступникові - Віталію Пугачу, який, за словами працівників аеропорту, служив разом із Олексієм Кузнецовим та працював на автобусному заводі.

Як закінчиться історія протистояння у Львівському аеропорту поки що невідомо. iPress.ua звернувся до керівництва Міжнародного аеропорту Львів імені Данила Галицького за офіційним коментарем щодо усіх тих  фактів про які на зборах профспілки повідомили працівники підприємства.

Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Параноя путіна. Тероризм, марення і самознищення – Тімоті Снайдер
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Макрон хоче керувати зовнішньою політикою Європи. Не всі союзники з цим згодні – Bloomberg
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Смертельну недбалість путіна неможливо приховати. московська атака зробила його слабшим, ніж будь-коли – Саймон Тісдалл
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
Чи настав час для безпольотної зони в Україні? путін ескалує повітряну війну – бригадний генерал Кевін Райан
"Циркони" з суші, відновлені 1,5 та 3 тонні бомби і натиск на Донбасі. Про останню тактику росіян – Том Купер
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Франції потрібні країни-однодумці. Макрон-яструб відкриває двері Європи для Великої Британії – Едвард Лукас
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
Кілька думок про російський розвідувально-ударний ланцюг. Більшість обстрілів відбувається на основі агентурних даних – Том Купер
Війна в Україні після російських виборів. Активізація чи затягування? – Мік Раян
Війна в Україні після російських виборів. Активізація чи затягування? – Мік Раян