Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Кінець літака-легенди

Ярослав Іваночко
Кінець літака-легенди
Фото: nice-places.com
Учора в Росії випустили останній літак марки Ту-154. За 42 роки було випущено близько 1000 одиниць цього легендарного повітряного судна. iPress.ua пропонує пригадати історію найбільш резонансних катастроф Ту-154 за всю історію його функціонування.

Останній Ту-154 із серійним номером 998 і VIP-салоном самарський завод "Авіакор" випустив на замовлення міністра оборони Російської Федерації Сергія Шойгу. Варто зазначити, що "Авіакор" належить відомому російському олігарху Олегу Дерипасці.

"Авіакор" поки не збирається повністю згортати виробництво Ту-154 і не відкидає його відновлення, якщо будуть замовники.


Ту-154. Фото: 1.bp.blogspot.com

"Спеціально закривати виробництво Ту-154 ми не збираємося. У доробку залишаються чотири планери, які можуть бути добудовані за наявності замовлень. Крім того, ми продовжуємо супровід літаків Ту-154 в частині виконання капітальних ремонтів та технічного обслуговування до повного списання існуючого парку", - повідомляє прес-служба гурпи компаній "Російські машини" до складу якої входить "Авіакор".

ДИВІТЬСЯ ФОТО: Авіасвіт-2012

Ту-154 – був одним із символів радянської авіації. Він оснащений трьома реактивними двигунами, вміщував до 180 пасажирів і розвивав швидкість 975 км/год. Він призначався для польотів середньої дальності.

Перший літак вийшов з заводу 3 жовтня 1968 року. Модифікації Ту-154 стали наймасовішими літаками в СРСР у середині 1980-х років. На цих літаках виконувалася значна частка перевезення авіапасажирів в СРСР. Ту-154 літали в багато аеропортів СРСР, а також у більше 80 міст світу. Літак експлуатувався, крім "Аерофлоту", в 235-му (урядовому) авіазагоні (11 літаків), а також в авіації Збройних сил СРСР.


Фото: poletim.net

В середині 2000-их авіакомпанії поступово почали виводити Ту-154 із експлуатації через вичерпання ресурсу і низьку паливну продуктивність – двигуни цього літака споживають пального удвічі більше за сучасних конкурентів. У 60-ті роки, коли проектували Ту-154, не рахувалися із витратами палива.

ДИВІТЬСЯ ФОТО: Музей військово-повітряних сил у Вінниці

1 січня 2011 в Сургуті згорів на льотному полі Ту-154Б-2. Евакуація пасажирів з охопленого полум'ям лайнера була проведена своєчасно, однак трьох людей врятувати все ж не вдалося. Після цієї катастрофи президент Росії Дмитро Медведєв заявив, що за результатами розслідування події подальша експлуатація літаків Ту-154 може опинитися під питанням.


Порізка літака на металобрухт. Фото: Alex Beltyukov

Ту-154 почали замінювати його на більш сучасні аналоги: Boeing 737 пізніших модифікацій і Airbus A320. У 2002 році через обмеження рівня шуму були заборонені польоти Ту-154 до країн ЄС без спеціальних шумопоглинаючих панелей. А вже з 2006 польоти Ту-154 в ЄС повністю заборонені.

Ці літаки експлуатуються зараз в основному в країнах СНД. Всього на січень 2013 року в експлуатації в світі залишаються лише 98 літаків. Майже всі вони літають у Росії. Щонайбільше через два роки Ту-154 перестануть літати взагалі в пасажирській авіації.

Найбільші катастрофи Ту-154

Всього в аваріях і катастрофах втрачено 72 літаки Ту-154, загинули 3 172 людини.

Найбільша катастрофа в історії Ту-154 (і всієї радянської авіації) відбулася 10 липня 1985 року під Учкудуком. Перевантажений літак звалився в штопор з вини екіпажу. На борту перебували 200 людей, всі вони загинули.

А найтрагічнішим випадком з Ту-154 останніх років стала катастрофа літака президента Польщі у 2010 році.

19 лютого 1973 року в аеропорту Праги упав Ту-154 із сотнею пасажирів на борту. Літак не долетів 400 метрів до злітно-посадкової смуги. 66 осіб загинули.


Авіакастрофа у Празі.

30 вересня 1975 року у Бейруті (Ліван) під час заходу на посадку літак, який виконував рейс із Будапешту упав в море. Загинули усі 60 пасажирів.

1 червня 1976 року у Малабо (Екваторіальна Гвінея) Ту-154 врізався в гору при заході на посадку. Загинули усі 46 пасажирів.

2 грудня 1977 року у Бенгазі (Лівія) Ту-154 не зміг здійснити почадку через сильний туман, вичерпав паливо в пошуках запасного аеродрому і зробив грубу посадку. Загинули 59 зі 165 пасажирів.

7 липня 1980 року в аеропорту Алма-Ати (Казахстан) під час зльоту через сильний вітер розбився літак із 164 людьми на борту. Усі загинули.

16 листопада 1981 року у Норильську (Росія) Ту-154 здійснив грубу посадку, не долетівши 470 метрів до злітно-посадкової смуги. Загинули 99 зі 167 пасажирів.

23 грудня 1984 року в аеропорту Красноярська під час зльоту через загоряння одного з двигунів літак упав і розбився. Загинули усі 110 пасажирів.

8 лютого 1993 року поблизу Тегерану (Іран) у небі Ту-154 зіткнувся із Су-22 ВПС Ірану. Загинув 131 пасажир.

22 вересня1993 року у Сухумі (Абхазія) абхазькі військові випустили ракету у Ту-154, який заходив на посадку в аеропорту. У результаті екіпаж здійснив грубу посадку через що на літаку почалася пожежа. Загинули 108 зі 132 пасажирів.

3 січня 1994 року в Іркутську через пожежу в двигуні і падіння літака загинули усі 125 пасажирів.

7 грудня 1995 року у аеропорту Хабаровська через несиметричне перекачування палива з баків командир повітряного судна помилково збільшив правий крен і політ став некерованим. Літак розбився, загинули усі 98 пасажирів.


Авіакатастрофа в Іркутську 2001 року. Фото: svoboda.org

29 серпня 1996 року у Лонг’їрі (Норвегія) Ту-154 врізався в гору під час заходу на посадку. Загинули усі 141 пасажир.

15 грудня 1997 року в аеропорту міста Шарджа (ОАЕ) через помилку екіпажу Ту-154 здійснив посадку не долетівши до злітно-посадкової смуги. Загинули 85 із 86 пасажирів.

29 серпня 1998 року в аеропорту міста Кіто (Еквадор) через те, що літак викотився за межі злітно-посадкової смуги і загорівся загинули 80 із 91 пасажирів.

24 лютого1999 року в аеропорту Жуянь (Китай) під час зниження відмовила техніка. Загинули усі, хто був на борту – 61 людина.

4 липня 2001 року в Іркутську літак розбився через помилку пілотування під час заходу на посадку. Загинули усі 145 пасажирів і члени екіпажу.

4 жовтня 2001 року українські війська протиповітряної оборони помилково випустили ракету у Ту-154, який пролітав над Чорним морем. Загинули 78 людини.

12 лютого 2002 року в аеропорту Хорремабаду (Іран) літак розбився під час зниження. Усі 112 пасажирів і членів екіпажу не вижили.

1 липня 2002 року у небі над Юберлінгеном (Німеччина)Ту-154 зіткнувся із Боїнгом-757. Причиною стала помилка швейцарського диспетчера. Загинули 69 людей.

24 серпня 2004 року у небі над Каменськом (Росія) терористка-смертниця, яка летіла на борту Ту-154 привела в дію вибухівку. Загинули 46 людей.

22 серпня 2006 року у Донецьку через сильну грозу розбився Ту-154. Загинули усі 170 пасажирів і членів екіпажу.


Рештки літака президента Польщі, який розбився під Смоленськом. Фото: globalist.org.ua

15 липня 2009 року в аеропорту міста Казвіна (Іран) літак розбився через руйнування двигуна. Загинули 168 людей – усі, хто був на борту.

10 квітня 2010 року у Смоленську Ту-154 потерпів катастрофу при пробному заході на посадку в густому тумані. На борту був президент Польщі Лех Качинський та інші високопоставлені особи держави – 96 людей.

Полювання на
Полювання на "Червоний Жовтень". Вплив військової фантастики на майбутні війни – Мік Раян
Про
Про "провокацію" та "ескалацію". путін розчарований – Том Купер
Дозвіл на використання ATACMS на території росії. Як його використати якомога ефективніше – Джек Вотлінг
Дозвіл на використання ATACMS на території росії. Як його використати якомога ефективніше – Джек Вотлінг
"Біла гарячка" путіна і удар балістичною ракетою по Дніпру. Відповідь за знищення лояльних путіну командирів? – Том Купер
Скандинавські країни переглядають свої антикризові поради. Причина – російська агресія в Україні – New York Times
Скандинавські країни переглядають свої антикризові поради. Причина – російська агресія в Україні – New York Times
Коли росіяни почнуть друкувати гроші, у них виникнуть великі проблеми. На що слід звернути увагу найближчим часом
Коли росіяни почнуть друкувати гроші, у них виникнуть великі проблеми. На що слід звернути увагу найближчим часом
Війна безпілотників: прискорений розвиток в Україні. Та хай летять ATACMS, Україно! – Ендрю Таннер
Війна безпілотників: прискорений розвиток в Україні. Та хай летять ATACMS, Україно! – Ендрю Таннер
Пропагандони путіна шаленіють від ракетного кроку Байдена. Але продовжують сподіватися, що Трамп знешкодить США – Джулія Девіс
Пропагандони путіна шаленіють від ракетного кроку Байдена. Але продовжують сподіватися, що Трамп знешкодить США – Джулія Девіс