Українська сім'я витратить цього року на різдвяні подарунки і застілля близько €374. Такі дані дослідження британської компанії Deloitte, яка оприлюднила святкові витрати мешканців 17 країн Євросоюзу.
Фірма Deloitte щороку досліджує плани на закупи пов’язані із Різдвяними святами.
Цікаво, що 55% українців негативно оцінюють поточну економічну ситуацію в Україні, а 38% песимістично налаштовані щодо майбутніх економічних процесів. Незважаючи на це, витрати українців на новорічні та різдвяні свята збільшаться на 12,8% у гривні.
Витрати українців на подарунки зростуть на 14,8%, на розваги - більше ніж на 20%, на новорічний стіл - на 8,2%. При цьому витрати на подарунки стануть найбільшою статтею святкових бюджетів українців - 33% усіх витрат.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як супермаркети змушують вас робити необдумані покупки
Найбільш бажаними подарунками українці назвали гроші (53% учасників дослідження), подорожі (44%) і смартфони (35%). Дарувати гроші планують лише 22% українців, смартфони - 11%, подорожі - тільки 8%. Купувати святкові презенти українці планують в торговельних центрах, гіпермаркетах і супермаркетах. Водночас 43% українців планують купити новорічні подарунки в інтернет-магазинах.
Скільки ж тратять інші європейці?
Згідно цьогорічного дослідження, в середньому різдвяний бюджет європейської сім'ї становить €453.
Наші сусіди поляки не планують витрачати багато грошей. Середньостатистична польська родина виділить на різдвяні свята менше від нас - €267. Це, за словами представників Deloitte, найменша сума в Євросоюзі.
Це дещо менше, ніж торік. З цієї суми на подарунки піде €117, на продукти €122. Решта піде на зустрічі з друзями і святкові подорожі. Рік тому поляки готові були витратити на свята €306 злотих, але реально витратили €255.
"Незважаючи на прив’язку до традиції Різдва, поляки підходять до витрат на передсвяткові закупи помірковано. Ми намагаємося не влізати в борги, роблячи закупи, шукаємо подарунки із практичною ціною. Ми полюємо на знижки, шукаємо дешевших магазинів", - зазначив Адам Хрусцілевський, директор відділу аудиту Deloitte.
Фото: keepitusable.com
Рекордсменом різдвяних витрат є Люксембург. Тут знайшлися люди, які готові витратити на подарунки €825! За ними йдуть фіни, яка кажуть, що охоче віддадуть €692, щоб зробити своїх близьких щасливими.
Дані дослідження свідчать, що сім'я в Швецарії має намір витратити в середньому €656 на цьогорічні свята, у Данії - €634, в Іспанії – €567, французька сім'я - €531, італійська - €477.
Значно більше від витратять також греки - €451, чехи - €430 і українці - €374. Несподівано мало цьому фоні свої видатки планує Німеччина - €399.
Де купувати і що дарувати?
Купувати подарунки полякам допомагає інтернет. 46% поляків подарунки для своїх найближчих мають намір купувати за допомогою всесвітньої мережі. Якщо ж йдеться про споживчі закупи, то поляки притримуються традиційного способу – їдуть в супермаркети і на ринки. Купувати продукти в інтернеті наважується лише кожен десятий.
"З нашого дослідження виникає, що найбільш ідеальним подарунком для європейців є надалі готівка, яка виграє поруч з книжками і подорожами. У Польщі вперше за багато років готівка також вийшла на перший план, як бажаний подарунок. Його вибирають аж 46% опитаних. Ще два роки тому готівка знаходилася на третьому місці, а в цьому році обігнала книжки, парфуми і косметику", - каже Петро Свєточовский, співробітник Deloitte.
Більшість людей подарунки купують в супермаркетах. Фото: businessfinancestore.com
У перелік бажаних подарунків поляки також додали біжутерію, годинники, подорожі, подарункові сертифікати, одяг або взуття, ноутбук, комп’ютер, смартфон чи планшет.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Цього року подарунки під ялинку стануть дешевшими: українці економлять
27% європейців також хочуть отримати на Різдво в подарунок смартфон. Це шоста позиція в рейтингу найбільш очікуваних подарунків. Однак, кажуть фахівці Deloitte, не варто надто надіятися на такий презент, бо його нема у списку подарунків, який європейці складають, щоб потішити своїх рідних.
Поляки також роблять ставку на косметику, парфумерію, солодощі та книги. Лише 11% поляків покладуть під ялинку гроші. Тим часом у Європі книжки перебувають на першому місці, випереджаючи навіть цукерки та косметику.
Deloitte провела своє дослідження у вересні 2013 року, в 17 європейських країнах. В опитуванні взяли участь 16 553 людей віком від 18 років.
За матеріалами Gazeta Wyborcza