Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Майбутнє авіаперевезень: хто конкурує за першість

Майбутнє авіаперевезень: хто конкурує за першість
Фото: AFP
Упродовж найближчих 20 років авіаперевізники потребуватимуть понад 35 тис нових літаків – а це може коштувати їм $ 4,8 трлн. Майже 25 тис з них будуть вузькофюзеляжними літаками, і майже 13 тис використовуватимуться в Азії. І на цьому ринку, принаймні зараз, домінують західні виробники - зокрема два з них. Про новинки у галузі авіабудування пише британське видання The Economist.

Минулого тижня на Paris Air Show з небес "падали" звістки про нові літаки, нові замовлення і нові технології. Проте, цілому натовпу виробників і покупців авіатехніки довелося втікати від справжньої "зливи" під змішані вигуки проклять і схвилювання. Подія 17 червня на аеродромі Ле Бурже, яка відбувається раз на два роки, є найбільшим Джемборі світової авіації, на якій кожен виробник і постальчальник намагається виставити найкращі свої досягнненя в надії залучити нових клієнтів.

Останнім часом справи йдуть якнайкраще для представників цивільної складової аерокосмічної галузі, не дуже - для представників міністерств оборони, на яких вплинуло скорочення бюджетів розвинених країнах. Тим не менш, продовжує зростати економіка в країнах, що розвиваються, тому швидко зростає ентузіазм стосовно майбутнього галузі авіаперевезень.

Технологічний прогрес зробив літаки дешевшими та екологічнішими. Таким чином, авіакомпанії в усьому світі прагнуть замінити старі літаки новими. Згідно з річним прогнозом Boeing, опублікованому в цьому місяці, протягом найближчих 20 років авіаперевізники потребуватимуть понад 35 тис нових літаків – а це може коштувати їм $ 4,8 трлн. Майже 25 тис з них будуть вузькофюзеляжними літаками, і майже 13 тис використовуватимуться в Азії. І на цьому ринку, принаймні зараз, домінують західні виробники - зокрема два з них.

Airbus A350. Фото: AFP

Airbus першим захопив піар-ініціативу, адже перший політ його нового A350 призначений на 14 червня. Цей літак на 314 місць може похвалитися на 25% нижчими експлуатаційними витратами, ніж його попередники. Це завдяки використанню легких складових матеріалів і нового двигуна від Rolls-Royce. До середини тижня минулого тижня Airbus додав 59 нових замовлень до стартових 613 ордерів на цей літак. Крім того, компанія збільшила кількість замовлень на деякі старі моделі своїх літаків. Навіть нелюба версія двоповерхового Superjumbo A380, отримала своє перше замовлення з жовтня.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Airbus та Boeing влаштували змагання на авіасалоні у Франції

У компанії Boeing наполягають: вони очікували на те, що команда господарів Airbus їх перевершить у Парижі (Airbus належить франко-німецько-іспанській EADS). Тим не менш, Boeing свого теж не упустив. Крім того, Boeing першим розпочав боротьбу за найкращий літак наступного покоління, запустивши стрейч версію свого середнього 787 Dreamliner, який цього року мав невеликі проблеми з акумуляторами. Цей літак повинен конкурувати з трохи більшим A350, і у Boeing вже змогли похвалилися більш ніж 100 новими замовленнями на нього.

Boeing 787 Dreamliner. Фото: basqueresearch.com

Boeing також підвищив ставки у конкурентній боротьбі проти модернізованої "NEO" версії вузькофюзеляжного A320 Airbus (який має бути представлений в другій половині 2015 року), пообіцявши забезпечити перші поставки літака-конкурента 737 MAX, починаючи з третього кварталу 2017 року.

Але на цей раз не все зводилося до "звичного пінг-понгу між Boeing та Airbus", як висловилося про це французьке телебачення. Інші компанії, у тому числі з країн, що розвиваються, вже давно придивляються до ринку вузькофюзеляжних літаків, де спостерігається найбільше зростання. І ці компанії додають.

Найближчий конкурент - це канадська Bombardier. Керівник компанії П'єр Бодуен обіцяє, що літаки нової CSeries, спрямовані на ринок літаків від 100- 150 посадкових місць, мають здійснити свій перший політ цього місяця, а його поставки почнуться в 2014 році.

Новинка від канадської Bombardier. Фото: rcinet.ca

Bombardier наразі має 177 твердих замовлень на цей літак. Компанія буде першою серед тих, що збираються використовувати турбореактивний двигун Pratt&Whitney. Заміна звичайного валу між вентилятором і турбіною на окремий привід, який дозволяє кожному з них обертатися на своїй оптимальній швидкості, повинна скоротити витрату палива та зменшити викиди і рівень шуму.

У Бразильській компанії Embraer, яка є найбільшим конкурентом Bombardier на ринку невеликих "регіональних" літаків, підтвердили, що намагатимуться перебудувати свій E-Jet, розрахований на 70-130 місць, і додали, що вони вже мають 300 замовлень і кілька опціонів для нової версії. Наразі компанія не має наміру конкурувати з Airbus і Boeing, але вона конкуруватиме з невеликими версіями літаків CSeries компанії Bombardier. Вони також планують використовувати нові двигуни Pratt&Whitney’s.

Embraer хоче перебудувати свій E-Jet і має вже 300 замовлень на нову версію. Фото: commons.wikimedia.org

Росія теж має свої плани. Компанія "Іркут", що належить Об'єднаній авіабудівній корпорації (ОАК), представила у Парижі макет запланованого на 130-150 місць літака МС-21, на якому також використовуватиметься версія турбореактивного двигуна (в кінцевому підсумку – російського виробництва).

"Іркут" планує розпочати будівництво літака в цьому році, а польоти на ньому - в 2015 році. Інша фірма з об’єднання ОАК - "Сухой" - досі продавала свої менші Superjet переважно в Росії та в інших країнах колишнього СРСР. Завдяки створенню спільного підприємства з італійською Alenia Aermacchi, перший літак Sukhoi Superjet (призначений для західних авіакомпаній) передали компанії Interjet of Mexico в Парижі.

Літак Sukhoi Superjet, призначений для західних компаній. Фото: rus.ruvr.ru

На авіасалоні не було довгоочікуваного китайського конкурента Boeing і Airbus - COMAC C919. Свій перший політ 150-місний літак мав здійснити в 2014 році. Проте його будівництво затримується. Саме китайців Boeing і Airbus вважають своїми серйозними конкурентами, незважаючи на провідну позицію компанії Bombardier. Вважається, що літакобудівній компанії потрібні мільярди доларів, пара десятилітть і непохитна рішучість, аби розвинути сімейство моделей, мережу підтримки по всьому світу та якісну репутацію. Бар’єри для потрапляння у сферу аерокосмічної галузі високі. Але світ не завжди залишається таким статичним, як би цього хотілося  тим, що нагорі. Зрештою, Великобританія будувала авіалайнери у ті часи, коли Airbus цього не робив.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Україні не вистачає сил. Проте шанси росіян захопити Донбас близькі до нуля – Дональд Гілл
Україні не вистачає сил. Проте шанси росіян захопити Донбас близькі до нуля – Дональд Гілл
Том Купер рекомендує: російська ракетна кампанія проти України. Довоєнні запаси балістичних та крилатих ракет закінчилися – Адріан Фонтанелла
Том Купер рекомендує: російська ракетна кампанія проти України. Довоєнні запаси балістичних та крилатих ракет закінчилися – Адріан Фонтанелла
Перегони на полі бою. росіяни хочуть захопити більше території, поки не дійшла американська допомога – Філліпс О'Брайен
Перегони на полі бою. росіяни хочуть захопити більше території, поки не дійшла американська допомога – Філліпс О'Брайен