Асоціація з ЄС пришвидшить підписання угоди про "вільне небо"
2013 року транзитні перевезення через українську територію скоротилися на 21%, пише DW.de.
Такою маловтішною статистикою віце-прем'єр Олександр Вілкул поділився з учасниками Українського форуму транспортної інфраструктури, що відбувся у Києві.
Урядовець пояснив спад скороченням виробництва в Росії та запропонував свій варіант вирішення транзитної проблеми.
"Спільно з Росією, Словаччиною та Австрією слід розглядати великі проекти, такі як транзит Китай – Відень широкою залізничною колією, а також проекти Чорне море – Балтійське море", - заявив Вілкул.
На його думку, реалізація цих планів дозволить збільшити валовий внутрішній продукт України на п'ять відсотків.
Утім, набагато реалістичнішим позитивним імпульсом для розвитку транзитного потенціалу України, схоже, може стати асоціація з ЄС. У разі підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС обсяги перевезень вантажів та пасажирів через українську територію почнуть швидко зростати, сказав в інтерв'ю DW голова Федерації роботодавців транспорту, перший міністр транспорту незалежної України Орест Климпуш.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З угодою про "відкрите небо" в Україну прилетить лоукост Ryanair
"Багато транснаціональних компаній захочуть відкрити в Україні своє виробництво, а внаслідок більшої відкритості України для ЄС слід чекати й більшої уваги до використання європейськими перевізниками транзитних можливостей України", - зазначив він.
Щоправда, аналітик транспортного бізнесу Олександр Арбузов переконаний, що одразу після набуття чинності зони вільної торгівлі з ЄС почне бурхливо розвиватися радше авіаційний транспорт.
На його думку, це станеться після того, як Києву доведеться нарешті підписати угоди про спільний авіаційний простір - так зване "відкрите небо" з ЄС та США і це відкриє масовий прихід на український ринок західних авіакомпаній.
"За такої конкуренції квиток на літак з Києва до Сімферополя вже не буде в півтора рази дорожчим за переліт Київ-Афіни, як зараз", - сказав Арбузов.