Законодавство про держзакупівлі найчастіше порушують в будівництві, закупівлі продуктів, ліків і енергетиці
Про це повідомив директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Мінекономрозвитку Андрій Рубан.
"Це пов'язано з тим, що замовниками враховуються зауваження та рекомендації Міністерства щодо дотримання вимог законодавства, які вказуються у висновку за результатами моніторингу державних закупівель", - зазначив чиновник.
При цьому, за його словами, на сьогодні порушення мають більш, так би мовити, "глибинний" і специфічний характер.
Серед галузей, в яких виявлено найбільше порушень, Рубан виділив сфери будівництва, закупівель продуктів харчування і медичних препаратів, а також електроенергетику.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Завдяки змінам процедури держзамовлення уряд зможе регулювати ціни на оборонну продукцію
Загалом, він повідомив, що з моменту початку здійснення моніторингу державних закупівель Міністерством (з 2011 року) виявлено, що з порушеннями законодавства у сфері державних закупівель замовниками проведено близько 600 процедур. Інформація про порушення передана контрольним і правоохоронним органам для вжиття відповідних заходів.
При цьому Рубан зазначив, що за вказаний період найбільша кількість порушень Міністерством зафіксована в частині неправомірного застосування процедури закупівлі в одного учасника.
Довідково:
Щорічно в Україні проводиться більше ста тисяч процедур закупівель за державні кошти.
Згідно з даними Держстату, у 2012 році замовниками було проведено близько 140 тис процедур закупівель (з урахуванням лотів), за результатами яких укладено договори про закупівлю на загальну суму у понад 428 млрд грн, а в І півріччі 2013-го проведено більше 65 тис процедур закупівлі та укладено договорів на загальну суму у понад 100 млрд грн.
При цьому основною процедурою закупівель є процедура відкритих торгів. Для застосування інших процедур у замовника повинні бути певні підстави.
Вибір процедури закупівлі в одного учасника, яка є неконкурентною, обмежений певним переліком підстав, застосовується як виняток і вимагає максимального обгрунтування та об'єктивного документального підтвердження необхідності застосування цієї процедури як єдино можливої в конкретному випадку.