Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

"Градобанку" не вдалося відібрати в держави картини Пікассо і Далі

Вчора Вищий господарський суд України відхилив касаційну скаргу "Градобанку" і залишив у державній власності колекцію з 735 картин відомих художників.

Про це повідомляє Генеральна прокуратура України

"Градобанку" відмовили в позові про визнання нікчемними договорів, за якими картини опинилися у власності держави.

"Градобанк" формував колекцію з 1991 року, до неї входять картини класиків українського та зарубіжного живопису, таких як Орловського, Пимоненка, Пікассо, Далі, Кандинського, Ренуара і сучасних художників (Тістол, Сенченко, Бовкун).

У грудні 1996 року мистецтвознавці вирішили, що колекцію картин коштує $5,2 млн. Ця сума згадується в повідомленні ГПУ, однак на сайті "Градобанку" оприлюднені результати оцінки колекції, згідно з якими вона коштує більше €52 млн. Оцінку провело ТОВ "Арт Аналітікс" в 2014 році.

У 1996 році голову одного з найбільших банків України Віктора Жердицького звинуватили у привласненні грошей, які Німеччина виділила на компенсації українцям - остарбайтерам часів Великої Вітчизняної. Його двічі брали під арешт і двічі виправдовували, перший раз в Україні, другий - у Німеччині.

"Градобанк" зазнав краху. Колекція послужила заставою під кредит від Нацбанку. Цей кредит "Градобанк" повернути так і не зміг. У 2000 році його остаточно визнали банкрутом. Картини належало продати за борги на аукціоні, але торги не відбулися - їх ще в 1998 році заборонила Верховна Рада. А в 2004 році вона прийняла закон про визнання колекції національним культурним надбанням. Нацбанк повинен був передати картини в Національний художній музей.

У 2005 році Міністерство культури, Національний художній музей і "Градобанк" уклали договір, згідно з яким заборгованість "Градобанку" перед НБУ погаситься за рахунок бюджетних коштів в обмін на передачу у власність спірної колекції. Саме цей договір намагався оскаржити "Градобанк".

Через судові розгляди НБУ досі не передав картини в Національний художній музей.

Як повідомляв iPress.ua, 20 березня 2015 року колекція Сімферопольського художнього музею, до якої входять картини Айвазовського і Шишкіна, які експонувалися в українських музеях до анексії Криму Росією, в повному обсязі повернули на півострів.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян