ТЕХНОЛОГІЇ НОВИНИ

Nature: усі європейці мають спільних пращурів

"Усі в Європі мають зв’язок на рівні ДНК"
Дослідження каліфорнійських вчених свідчить: якщо взяти двох європейців із будь-яких точок континенту і дослідити їх ДНК, то виявиться, що вони точно матимуть спільного пращура, який жив близько тисячі років тому.
Nature: усі європейці мають спільних пращурів Фото: nature.com/Аллан Колінз

"Серб чи швейцарець, фін чи француз - візьміть двох європейців із будь-яких точок континенту, і вони точно матимуть спільного пращура, який жив близько тисячі років тому", - пише наукове видання Nature з посиланням на дослідження науковців.

Співавтор розвідки, професор Каліфорнійського університету у Дейвісі Грем Куп каже, що всі в Європі мають зв’язок на рівні ДНК. Це ж і підтверджують результати дослідження, під час якого вчені аналізували геноми понад 2 тисяч людей із 40 популяцій.

Раніше родовід людини по ДНК досліджували на основі "однобатьківських генетичних маркерів", тобто або по лінії матері, або по лінії батька. Такий аналіз свого часу дозволив окреслити ключові моменти історії людства: наприклад, міграцію виду Homo sapiens із Африки близько 100 тисяч років тому та подальшу колонізацію Європи та Азії.