Німці констатують відмінний стан української ГТС
Про це повідомив виконавчий директор компанії Кай Евальдсен в інтерв'ю виданню "КомерсантЪ-Украина".
"Ми проаналізували не лише станцію" Бар ", але і всю ГТС і дійшли висновку, що, незважаючи на вік, вона знаходиться у хорошому стані - за системою ретельно стежили і дуже добре підтримували. Таким чином, відповідь на питання, що краще: нова ГТС або ремонт і модернізація, дуже простий - останній варіант найкращий", - наголосив він.
Разом з тим, за словами Евальдсена, заміна низькоефективних газових турбін на сучасні електротурбіни, дозволить істотно скоротити витрати на перекачування газу українською ГТС.
Ferrostaal підтвердила готовність взятися за модернізацію всієї ГТС, у випадку прийняття такого рішення українською стороною.
Партнером Ferrostaal в проекті модернізації КС "Бар" буде російський "Машекспорт" (входить до групи МРКС). У разі модернізації інших об'єктів української системи, Ferrostaal готова залучити місцевих партнерів (від постачальників обладнання і матеріалів до інженерних компаній).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європарламентар: консорціум Януковича-Путіна підірве безпеку постачання газу в ЄС
"Укртрансгаз" і Ferrostaal Industrieanlagen 29 квітня 2013 року підписали договір вартістю у €51, 369 млн (без ПДВ) на модернізацію КС "Бар" МГ "Союз". Ferrostaal повинна виконати роботи протягом 29 місяців (до жовтня 2015-го) з моменту набрання чинності договору.
Ще раніше - 11 грудень 2012 року - "Укртрансгаз" і Deutsche Bank підписали угоду про відкриття кредитної лінії в розмірі €53 млн 574,689 тис на модернізацію КС "Бар" газопроводу "Союз". Вартість обслуговування кредитної лінії складе €13 млн 908,446 тис. Період кредитування - до 10 років 9 місяців з моменту перерахування кредитних коштів на рахунок позичальника.
Верховна Рада в середині жовтня 2012-го дозволила уряду надання державних гарантій на 560 млн грн за проектом модернізації компресорної станції "Бар" магістрального газопроводу "Союз" в рамках домовленостей з Ferrostaаl Industrieanlagen.
Німецька сторона готова забезпечити фінансування 85% вартості проекту за рахунок кредиту Deutsche Bank, ще 15% повинна профінансувати українська сторона. Умовами отримання кредиту Deutsche Bank є надання держгарантій та страхування позики німецької Euler Hermes Deutschland AG (Hermes).
У рамках проекту, зокрема, буде проведена модернізація введеної в експлуатацію в 1979 році КС "Бар", яка знаходиться на 2180,5 км газопроводу "Союз", і має сім газоперекачувальних агрегатів загальною потужністю у 70 тис кВт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Майже 60% українців хочуть, щоб ГТС залишилась власністю держави
Мета проекту - продовження терміну експлуатації газових турбін і газових компресорів на 25-30 років, зниження обсягу споживання турбінами паливного газу приблизно на 28% за повного завантаження устаткування, підвищення коефіцієнта корисної дії газових компресорів.
Магістральний газопровід "Союз" (Оренбург-Держкордон) побудований в 1975-1979 роках. Його проектна потужність становить 26 млрд куб м на рік, проектний тиск - 7,5 МПа, довжина територією України - 1568,5 км. На газопроводі розташовані 12 компресорних станцій.
"Укртрансгаз", 100% акцій якого належить НАК "Нафтогаз України", експлуатує систему магістральних газопроводів і 12 підземних сховищ газу країни. Пропускна здатність ГТС України на вході становить 288 млрд куб м, на виході - 178,5 млрд куб м, у тому числі в країни Європи 142,5 млрд куб. м, Молдову - 3,5 млрд куб м.
Загальна протяжність газопроводів, які експлуатує компанія, становить 38,9 тис км, зокрема магістральних газопроводів - 22,2 тис км.