Палеонтологи знайшли прототип комара з "Парку юрського періоду"

Палеонтологи знайшли прототип комара з
Print Screen
Шведсько-американська група палеонтологів виявила комара віком 46 млн років, в черевці якого збереглися сліди крові у вигляді складників гемоглобіну порфірину та іонів заліза.

Опис стародавньої комахи опубліковано в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, пише Nature News.

Комаху з палеогену було виявлено в сланцевих відкладах на північному сході штату Монтана в США. Незважаючи на крихкість, черевце комара дуже добре збереглося. Мас-спектрометричний аналіз показав, що всередині нього міститься велика кількість гема, який входив до складу гемоглобіну випитої комаром крові. Гемом називають комплекс двовалентного заліза з одним з порфіринів, багатоциклічних органічних сполук, які фіксують іони металів в гемоглобіні, міоглобіні і багатьох інших білках.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мексиканці розкопали кістки динозавра віком у 70 мільйонів років

Учені наголошують, що ДНК в крові комахи знайти не вдалося, так як нуклеїнові кислоти руйнуються досить швидко. Відповідно до недавніх досліджень, період напіврозпаду ДНК становить 521 рік. Таким чином, максимально можливий теоретичний межа збереження молекул в осмисленій (допускає прочитання) формі становить не більше 1,5 млн років. Ці оцінки, втім, стосуються тільки середніх температур на Землі і не застосовні до технічно досяжного глибокого заморожування.

Вік найстародавнішої нуклеїнової кислоти, яку вдавалося прочитати досі, становить близько 700 тис років. Вона була виділена групою датського дослідника Еске Віллерслева з кісток дикого коня.