Парламент експерементує із суднобудуванням
За схвалення законопроекту проголосували 265 депутатів за мінімально необхідних 226.
Згідно з документом, експеримент поширюється на підприємства суднобудівної промисловості та дослідно-конструкторські організації, що надають їм послуги.
Основні напрямки підтримки суднобудівної промисловості будуть реалізовані шляхом надання державних гарантій за іноземними кредитами (від іноземних держав, банків, міжнародних фінансових організацій), а також за зобов'язаннями перед іноземними замовниками за зовнішньоекономічними договорами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Будівництво кораблів високої складності триватиме роками, - Саламатін
Окрім того, закон передбачає: здешевлення кредитів шляхом часткової компенсації ставки за кредитами комерційних банків до рівня облікової ставки Національного банку, що діє на дату сплати відсотків. Також сприяння передбачене наданням пільг зі сплати податків та зборів та/або встановлення спеціальних режимів оподаткування.
Згідно з документом, звільняються від податку на додану вартість і мита операції з ввезення товарів, які використовуються для будівництва, ремонту, модернізації морських, річкових суден та інших плавучих засобів, якщо такі товари не виробляються підприємствами на території України або виробляються, але не відповідають сертифікаційним вимогам міжнародних класифікаційних товариств.
Ввізне мито скасоване
Закон набирає чинності з 1 січня 2013 року і діє до 1 січня 2023 року.
Також Кабінет міністрів затвердив перелік устаткування та комплектуючих, які не виробляють в Україні, а ввозяться вітчизняними підприємствами суднобудівної промисловості та тимчасово з 1 червня 2012 року звільняються при цьому від ввізного мита.
До даного переліку потрапили пояси і жилети рятувальні, вироби цинкові, аноди і системи катодного захисту, двигуни для силових суднових установок, печі та камери для спалювання сміття та їх частини.
Нагадаємо, що з 1 січня припинилася дія закону про заходи щодо державної підтримки суднобудівної промисловості.