Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Польща відновила розслідування Смоленської катастрофи і загибелі Качинського

Польща відновила розслідування Смоленської катастрофи і загибелі Качинського
Фото: itar-tass.com
Міністр національної оборони Польщі Антоні Мацеревич 4 лютого підписав документи, які роблять можливим відновлення розслідування Смоленської катастрофи, що сталася 10 квітня 2010 року.

Рішенням міністра в рамках Комісії державної авіації з розслідування авіакатастроф створено підкомісію, яка проведе нове розслідування катастрофи під Смоленськом.

Виступаючи до підписання документів перед присутніми, серед яких були також родичі жертв трагічної події, міністр оборони зазначив, що "масштаб Смоленської катастрофи був більшим, ніж індивідуальна, національна і державна трагедія", повідомляє "Радіо Польща".

"Це було пов'язано з тим, як тодішня влада поставилися до тих, хто загинув. Як насміхалися над ними, як кинули їх у найтрагічніший момент для польської держави, як за них не заступилися, віддаючи розслідування і слідство з ним пов'язане в чужі руки", - підкреслив Мацеревич.

Саму Смоленську катастрофу міністр оборони Польщі назвав "найбільшою трагедією з часів Другої світової війни в історії незалежної польської держави".

"Потрібно також зазначити, що це була найбільша авіакатастрофа в історії польської авіації. За одну секунду тоді загинули представники всієї державної і національної еліти Польщі. Загинув президент Республіки Польщі професор Лех Качинський з дружиною, загинув останній президент Польщі у вигнанні. [Загинули] глави всіх родів збройних сил, міністри і чиновники, відповідальні за безпеку польської держави", - зазначив Мацеревич.

"Я впевнений, що результати розслідування допоможуть нам наблизитися до правди, передати військовій прокуратурі матеріали і справедливо засудити відповідальних за цю страшну трагедію", - заявив міністр оборони Польщі.

За його словами, відновлене розслідування "допоможе повернути честь і гідність польській державі, яку в найважчі хвилини залишили її лідери".

До складу комісії з розслідування Смоленської катастрофи увійшла 21 особа. Її очолить інженер-конструктор Вацлав Берчинський, який вважав, що причиною розпаду літака став величезний тиск всередині його кабіни. Раніше Берчинський брав участь у роботах парламентської групи з питань розслідування Смоленської катастрофи.

Літак польського президента, на борту якого перебувало 96 осіб, в тому числі сам глава держави Лех Качинський, розбився під час заходу на посадку на аеродром Північний в умовах сильного туману і обмеженої видимості. Усі пасажири і члени екіпажу загинули.

Нагадаємо, що ще у 2014 році суд Варшави ухвалив рішення про відновлення розслідування справи про авіакатастрофу літака Ту-154 під російським Смоленськом, в результаті якої 10 квітня 2010 загинув Президент країни Лех Качиньський.

Довідка: У січні 2011р. Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з яким відповідальність за трагедію було покладено на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром.

Експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого було виявлено алкоголь.

Польські фахівці не погодилися з висновками МАК, вказавши, що керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови.

Варшава також звинувачувала Москву в спробах сховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії говориться, що причиною катастрофи Ту-154 Качиньського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості в складних метеорологічних умовах і запізненні відходу на друге коло.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян